„Práce na kolejovém trojúhelníku začaly s mírným předstihem, protože bez jeho zprovoznění není možné pokračovat v rekonstrukci na rekonstrukci křižovatky Joštovy a Údolní,“ sdělil mluvčí brněnského magistrátu Pavel Žára. Dodal, že dělníci zároveň pracují na přeložkách sítí a kanalizaci. „Kanalizace je v podstatě z poloviny hotová,“ podotkl Žára.

Současná stavba je součástí druhé etapy oprav Joštovy. Ta stojí město 194 milionů korun. Začala loni v červenci a podle plánu skončí letos v srpnu.

Ovšem už na začátku dubna počítá město s návratem linek hromadné dopravy do obvyklých tratí. Místo autobusů linky x4 tak do Masarykovy čtvrti opět vyrazí tramvaje. „Mohou vyjet prakticky ihned po skončení rekonstrukce kolejí. Je to nutné, náhradní autobusy mají příliš nízkou kapacitu,“ uvedl vedoucí odboru dopravy brněnského magistrátu Vladimír Bielko.

Připomněl zároveň, že s návratem tramvajové linky číslo 4 odpadne nutnost otáčení náhradních autobusů na křižovatce na Moravském náměstí. „Můžeme tam tedy opět spustit semafory,“ podotkl Bielko.