Námitku proti výběrovému řízení, které uspořádalo město, podala brněnská společnost Attack Art. „Společnost napadá nastavení zadávacích podmínek," upřesnil mluvčí antimonopolního úřadu Martin Švanda.

Majitel firmy Attack Art Bohumír Hron se k důvodům, kvůli kterým stížnost podal, nechtěl vyjadřovat. Jeho firma se však podle informací Deníku do výběrového řízení nezapojila.

Podle náměstka brněnského primátora Richarda Mrázka, který má na starosti dopravu, se začátek oprav přesune na léto. „Rádi bychom, aby rekonstrukce Minské a Horovy ulice navázala na opravy ulice Milady Horákové, která skončí pravděpodobně letos v červnu," popsal náměstek.

O tom, jak budou řešené objízdné trasy a náhradní doprava zatím město nepřemýšlí. „Řešit to začneme až ve chvíli, kdy úřad rozhodne, o tom, zda vyhoví, nebo nevyhoví podané námitce," upřesnil Mrázek.

Brněnský dopravní podnik nemá se zpožděním oprav problém. „Naopak je to pro nás možná lepší. Jednak bude v letních měsících, kdy jsou školní prázdniny, menší provoz, jednak nebudou případné výluky tramvají a autobusů kolidovat s výlukami v ulici Milady Horákové," vysvětlila mluvčí dopravního podniku Linda Hailichová.

Lidé, kteří v Minské nebo Horově ulici bydlí, však příliš nadšení nejsou. „Těšila jsem se, že se konečně začne něco dít. Situace už je tady opravdu neúnosná," postěžovala si například Monika Bouchalová.

O špatném stavu, ve kterém ulice jsou, ví i Hailichová. „Z bezpečnostních důvodů tam tramvaje jezdí rychlostí sníženou na dvacet kilometrů v hodině. V některých místech se dokonce kolejnice lámou," upozornila mluvčí.

I kvůli tomu město naplánovalo opravu za více než dvě stě milionů korun. Loni v září se navíc propadla silnice pod kolejemi. Voda vytékající ze zničené kanalizace vytvořila pod povrchem díru, kvůli které byly obě ulice pro tramvaje na tři týdny uzavřené. „Chystáme kompletní výměnu inženýrských sítí i opravy silnic v okolí," informoval Mrázek.

Rekonstrukce dvou přilehlých ulic, které jsou důležitými dopravními tepnami vedoucími z centra Brna do městkých částí Komín a Bystrc, měla skončit v roce 2016. Zda se termín podaří dodržet i přes zpoždění, zatím není jasné.

V plném proudu jsou naopak opravy ulice Milady Horákové. Dělníci už za sebou mají víc než polovinu práce. V části mezi Příkopem a Kolištěm dělníci nyní silnici odvodňují, připravují přívody pro uliční vpusti, kanalizační přípojky do domů a pod chodníky pokládají kabely. „Ty jsou rozkopané, a proto je pohyb chodců obtížnější," uvedl stavbyvedoucí Miloš Raab.

V kopci pod Dětskou nemocnicí jsou dělníci oproti harmonogramu napřed. „Už tento týden začneme odstraňovat staré konstrukční vrstvy silnice," sdělil Raab. V úseku blíž centru začnou pracovníci podloží silnice odvážet na začátku března.

Stavba za 235 milionů korun skončí letos v červnu. Podle Raaba firma zvládne termín dodržet.

Například opravu Zelného trhu prodloužil záchranný archeologický výzkum. „I v ulici Milady Horákové dělali archeologové průzkum, ale naštěstí nenašli nic významného, co by bylo potřeba více zkoumat," sdělil Raab. Odborníci v ulici loni nalezli pozůstatky hráze rybníka.

Do příštích pěti let dělníci rozkopou i ulici Veveří. Investiční záměr schválili radní už loni v září a počítají s náklady přesahující čtyři sta milionů korun. „Jde o kompletní opravu ulice zahrnující sítě, kanalizaci, povrch i koleje jako v ulici Milady Horákové," upřesnil už dříve bývalý náměstek primátora Robert Kotzian.

LENKA ŠKLUBALOVÁ

KATEŘINA FOLTÁNKOVÁ