Na výrazné komplikace se musí připravit nejen řidiči osobních aut, ale i lidé, kteří po trase jezdí tramvajemi 3 a 11. „Ulici úplně zavřeme. Kanalizace je totiž v naprosto katastrofálním stavu. Potvrdila to havárie, která se tam stala před dvěma lety. Navíc to tenkrát ochromilo dopravu v okolí,“ uvedl Miroslav Martínek ze společnosti Brněnské vodárny a kanalizace, která opravy zajišťuje.

Dělníci vymění kanalizaci, veškeré sítě a dají nový povrch silnici i chodníkům. Vymění i tramvajové koleje. „Minskou a navazující Horovu ulici opravíme od Rosického náměstí pod kopcem až po křižovatku s Táborem a Mučednickou na kopci,“ uvedl Martínek.

Nezbývá než čekat

Společnost už podala na stavební úřad v Žabovřeskách žádost o územní rozhodnutí. „Na jeho základě pak můžeme začít s projektovou dokumentací. Ta může být hotová v polovině příštího roku,“ odhadl Martínek. Pak už zbývá jen počkat, jestli město v rozpočtu na rok 2013 schválí peníze na opravy.

Náměstek brněnského primátora Robert Kotzian předpokládá, že magistrát peníze na opravy schválí. „Tato oprava je totiž jednou z priorit města. Kanalizace je tam skutečně v havarijním stavu. Předpokládáme přitom, že si akce vyžádá stovky milionů korun,“ upřesnil Kotzian.

Hluboké díry

Lidé si na špatný povrch silnice stěžují už dlouho. „Je to naprosto nehorázné. Všude hluboké díry a mnohdy mám strach, že si zničím auto. Opravy by měly začít co nejdřív. Myslím, že i když se celá ulice uzavře, nepřinese to vážnější komplikace,“ uvedl například Josef Bartoš, který pracuje jako taxikář.

Problémy mají v ulici i tramvaje. Potvrdila to mluvčí brněnského dopravního podniku Linda Škrancová. „Jsou tam velmi špatné koleje, takže musíme jezdit sníženou rychlostí. Nedávno jsme do ulic kvůli tomu dali i cedule, které na to upozorňují řidiče aut. Ti byli totiž kvůli pomalosti mnohokrát nepříjemní na řidiče tramvají,“ sdělila Škrancová.

Právě lidí, kteří jezdí tramvajemi, se opravy výrazně dotknou. „Místo nich nasadíme náhradní autobusy. A patrně to vyřešíme stejně jako předloni, kdy v Minské praskla kanalizace. Linka číslo tři jela směrem do Bystrce přes Pekařskou a Žabovřeskou ulici a linka jedenáct končila v Králově Poli,“ popsala možné řešení uzavírky mluvčí.

DŮLEŽITÁ SILNICE
Dvě navazující ulice protínají brněnské Žabovřesky. Zajišťují dopravní spojení centra Brna s Bystrcí, Komínem nebo Jundrovem. Jezdí po nich tramvajové linky 3 a 11. Kvůli tomu, i velkému množství projíždějících aut, patří ulice k hlavním dopravním tepnám Žabovřesk.