Rozkopané silnice a chodníky, objízdné trasy pro řidiče a změněné trasy městské hromadné dopravy. Nepříjemné dopady oprav ulic v centru Brna pocítí lidé i letos. Vedle rekonstrukce Husovy a Pekařské ulice se dělníci pustí i do ulic Milady Horákové, Běhounské nebo Joštovy.

Opravy ulic a silnic v centru jsou součástí obnovy historického jádra Brna. „Hotové už je náměstí Svobody nebo Rašínova ulice,“ uvedl náměstek brněnského primátora Martin Ander.

V březnu tohoto roku začnou dělníci kopat v Běhounské ulici v centru města. „Opravíme ji od náměstí Svobody po Jakubské náměstí. Uděláme novou kanalizační stoku a vodovody, chodníky a silnici. Opravíme také veřejné osvětlení,“ uvedl technický náměstek brněnského primátora Ladislav Macek. Město za opravu zaplatí třiadvacet milionů korun.

Omezení se dotknou chodců i řidičů. „Nebude to ale tak výrazné jako u Husovy ulice, protože Běhounskou nevede žádná trasa městské hromadné dopravy nebo dopraví tepna,“ podotkl Macek. Ani místní obchodníci nemají velké obavy. „Určitě nám stavební práce trochu uškodí. Město nám ale slíbilo, že bude ulici opravovat po částech,“ uvedl manažer restaurace The Pub Jiří Hájek.

Další rekonstrukce mohou začít až po dokončení oprav Husovy a Pekařské ulice, které by měly skončit letos v září. Hned potom se bagry zakousnou například do parkoviště před kinem Scala na Moravském náměstí. „Auta odtud zmizí, vyroste nový park se stromy, sochou a chodníky,“ popsal Macek.

Potom má magistrát v plánu také opravu Joštovy ulice. „Před časem jsme vyměnili koleje, které samozřejmě zůstanou. Chceme předělat chodníky, aby měly bezbariérový přístup a vysázet po obou stranách stromy,“ nastínil podobu ulice Ander. Dělníci si práci rozdělí do dvou fází. „Nejprve opraví ulici od Údolní po Červený kostel, potom druhou polovinu až po Moravské náměstí,“ dodal Ander.

Zaměstnanci magistrátu i projektanti zatím řeší, jak opravit ulici Milady Horákové. „Už potřebuje opravit kanalizaci i koleje. Když ji ale uzavřeme, téměř odřízneme od MHD sever Brna,“ poznamenal Macek. Ulicí totiž projíždí tramvaje linek číslo 3, 5, 11 a autobus číslo 67.

Město má na ulici Milady Horákové vyhrazeno asi šedesát milionů korun. „Mohli bychom využít bezvýkopovou metodu, která by méně omezila dopravu. Rekonstrukce by však stála více než sto milionů korun,“ dodal Macek.

Brňané už si na rozkopané ulice zvykli. „Akorát si musím dávat večer pozor, když jdu z hospody. Ve tmě nejsou rozkopané cesty vidět a nerad bych spadnul do výkopu,“ svěřil se Petr Chalupa.

Opravy v centru
- ulice Husova
červen 2008–srpen 2009
- ulice Běhounská
březen–říjen 2009
- Moravské náměstí
od 3. čtvrtletí 2009
- Milady Horákové
od 4. čtvrtletí 2009
- ulice Joštova
od 4. čtvrtletí 2009
nebo 1. čtvrtletí 2010
Zdroj: Magistrát města Brna