Náměstek ředitele Stavební správy Olomouc správy železniční dopravní cesty Karel Janků však ve středu připustil, že se stavba může o půl roku prodloužit. Důvodem jsou spory s firmou Solit, která má provozovnu v místech, kde má podjezd vyústit. Sídlo firmy by měla opustit nejpozději v červnu tohoto roku, nyní se ukazuje, že to nejspíš nestihne. To by výrazně zkomplikovalo dokončení stavby nákladního železničního průtahu, jehož je podjezd součástí.

„Máme problémy s vystěhováním firmy Solit, která má sídlo v místě, kde má podjezd vyústit. Původně jsme předpokládali, že odejde v červnu. Podle posledních informací budou mít zpoždění půl roku. To nám způsobí problémy se stavbou nejen podchodu, ale celého nákladního železničního průtahu Brnem,“ uvedl náměstek ředitele Stavební správy Olomouc Správy železniční dopravní cesty Karel Janků a dodal, že proti firmě zvažují právní kroky .

Vyjádření firmy se včera redakci nepodařilo získat. Starosta městské části Brno–jih Josef Haluza se obává zvýšené dopravy. „Mám strach, že cestu budou řidiči využívat místo stále neexistujícího vnějšího městského okruhu. Lidé, kteří tam bydlí, budou chudáci,“ myslí si Haluza.

Podjezd bude stát čtyři sta padesát milionů korun, první část stavby odstavného nádraží spolkne takřka tři miliardy a její skončení se plánuje na květen příštího roku. Letos chce investor postavit nákladní průjezd, za rok pak novou moderní myčku kolejových vozidel s celoročním provozem. Ty jsou zatím v celé republice pouze tři.