Jedná se o teprve druhé parkoviště tohoto typu ve městě. První funguje pět let u Ústředního hřbitova. Mají motivovat přijíždějící řidiče, aby na ploše na okraji města nechali auta a dál do středu města pokračovali hromadnou dopravou. Za první dvě hodiny tam lidé neplatí, poté za stání od dvou do dvanácti hodin dají dvacet korun.

Právě rychlé spojení s centrem je podle radního pro dopravu Petra Kratochvíla výhodou plochy u Zetoru. „Je to otázka čtvrt hodiny. Leží přímo u zastávky autobusové linky 58 a jen pár kroků od tramvajového nástupiště Novolíšeňská. Přidali jsme informační panely dopravního podniku, takže lidé rychle zjistí, kdy jim jede nejbližší spoj. Najdou tam i jízdenkový automat,“ uvedl Kratochvíl.

Řidiči tam najdou 220 stání. Dalších 177 míst v režimu Park and Ride jim slouží u Ústředního hřbitova. Podle statistik ho lidé od poloviny srpna do půlky září v pracovní dny využívali v průměru z jednasedmdesáti procent. O víkendech místa obsadili z necelé čtvrtiny.

Parkovací dům v Novém Lískovci

Místo plánovaného parkovacího domu mezi Bítešskou a Akademickou ulici v brněnském Novém Lískovci.Zdroj: MMBBrněnští radní tento týden vybrali i další lokalitu pro Park and Ride. Na odstavné ploše mezi Bítešskou a Akademickou ulicí v Novém Lískovci vyroste parkovací dům pro 663 aut. „V oblasti se nachází fakultní nemocnice, nákupní centrum a univerzitní kampus, očekáváme proto velký zájem řidičů. Nyní jednáme o majetkoprávním vypořádání se zástupci Ředitelství silnic a dálnic a zároveň začínáme s přípravou projektové dokumentace pro územní rozhodnutí a stavební povolení,“ řekl Kratochvíl.

Zástupci města uvažují i o dalších místech pro záchytná parkoviště. „Nejdále je příprava parkovacího domu v Šumavské ulici, kde začínáme s projektovou dokumentací pro stavební povolení. K dalším prověřovaným místům patří Purkyňova, kde jsme požádali o územní rozhodnutí, Jemelkova, Akademická, Ostravská nebo královopolské nádraží,“ vyjmenoval mluvčí magistrátu Filip Poňuchálek.

Blíž středu města řidiči momentálně využívají plochy třeba ve Veveří, Benešově a Skořepce. „Skoro vždy zaplní parkovací dům Domini v centru. Parkoviště Benešova je vytíženější než Veveří, ale na něm zase parkují třeba návštěvníci polikliniky nebo z blízké právnické fakulty,“ přiblížila mluvčí městské firmy Brněnské komunikace Vladimíra Navrátilová. Tato společnost má zmiňované plochy ve správě.

Parkovací plochy a domy v Brně

Parkoviště Park and Ride u Zetoru: otevře v pondělí, 220 stání.

Parkoviště Park and Ride u Ústředního hřbitova: v provozu téměř 5 let, funguje 177 míst.

Parkovací dům Park and Ride mezi Bítešskou a Akademickou: ve fázi majetkoprávního vypořádání, 663 míst.

Další zamýšlené lokality: Purkyňova, Šumavská, Jemelkova, Akademická, Okružní, Ostravská, královopolské nádraží.

Existující parkoviště: Veveří, Benešova nebo třeba Skořepka.

OLDŘICH HALUZA
SÁRA JESCHKEOVÁ