Stavba se prodraží o dvanáct milionů korun, celkem vyjde na devětapadesát milionů. Jeden z důvodů je podle města zpoždění zahájení úprav parku s výstavbou podzemního parkoviště.
Dělníci měli na obou akcích pracovat souběžně. Jenže garáže jsou už od konce loňského října hotové. „Obtížnější je tak například doprava materiálu na staveniště, není možné využívat příjezdové cesty ke garážím," vysvětlil vedoucí investičního odboru magistrátu Jan Kaucký.
Podle Andera investiční odbor pochybil, když akce nezkoordinoval. Garáže byly ale podle náměstka primátora Olivera Pospíšila hotové dřív, než se původně předpokládalo. „Ve smlouvě jsme měli uvedené, že stavbu musíme dokončit nejpozději do prosince roku 2014," potvrdil za společnost Tymet garant projektu Karel Wimětal.
Šéf investičního odboru také argumentoval tím, že město na úpravy loni nemělo peníze. „Proto jsme je zařadili až do rozpočtu na rok 2014," prohlásil Kaucký.
Ander to zpochybňuje. „Rezerva kapitálových výdajů byla v minulém roce čtyřiasedmdesát a půl milionu korun," upozornil Ander.
Na začátku Brno plánovalo stavbu garáží a úpravy parku jako jednu akci, jenže z toho sešlo. „Na celý projekt jsme nenašli investora. O stavbu garáží projevil zájem Tymet, proto investiční odbor akci rozdělil na dvě části," informoval Pospíšil.
Náklady na park vzrostly podle Kauckého i kvůli změně devizového kurzu koruny vůči euru a neplánovanému rozšíření rozsahu prací. „Zpoždění tvoří jen přibližně třetinu navýšení rozpočtu úprav," odhadl Kaucký.
Dražší budou podle něj kvůli změně kurzu některé součásti stavby. „Jde o čerpadla, armatury, filtry, trysky a vodní stěnu z dovozu," vyjmenoval Kaucký.
Dodal, že město utratí za park víc také kvůli některým neplánovaným změnám. „Bude například nutné opravit vady na vstupním schodišti do divadla," udal příklad.
Dělníci se do práce pustí v létě. „V červnu až červenci vybereme firmu, úpravy dokončí do čtyř měsíců od zahájení," sdělil náměstek primátora Robert Kotzian. Chlouba parku bude vodní stěna připomínající divadelní oponu.