O povolení pro přestavbu Rozmarýnu požádala společnost Imos stavební úřad Brna-středu. „Chceme optimálnější využití domu. Teď je minimálně vytížený," konstatoval ředitel pro správu nemovitostí společnosti Imos facility Radovan Majnuš.

O kolik ze 600 parkovacích míst stavba z roku 2005 přijde, sdělit nechtěl. Z žádosti ovšem vyplývá, že firma hodlá vybourat osmé až sedmnácté snížené nadzemní podlaží. Přestaví je na čtyři patra s kancelářemi. Pro parkování zůstane šest půlpodlaží v podzemí a osm nad zemí.

Podle Majnuše má vinu na nevytíženosti parkovacího domu i Brno. „Od doby postavení Rozmarýnu město mluví o strategii parkování. Jenže žádné kroky k vyřešení parkování neudělalo. Naopak rozšiřuje počet parkovacích stání na automaty v ulicích. Plánovaná koncepce je tak jedna věc a realita druhá," řekl.

Problém v přístupu města vidí i opoziční zastupitel a budoucí náměstek primátora Martin Ander. „Město básní o nových parkovacích domech, ale neřeší ani situaci u těch, které už stojí. Jako první mělo v jejich okolí zrušit parkovací místa," upozornil.

Upozornil přitom, že Rozmarýn není jediný prázdný parkovací dům. Dokazují to i ukazatele volných parkovacích míst na stránkách Brněnských komunikací. Zatímco parkoviště hlásila včera odpoledne jen kolem desítky volných míst, u parkovacího domu v Kopečné naopak byla obsazená jen čtyři z děvětasedmdesáti, před Janáčkovým divadlem pak devětatřicet z 345.

Koncepci města ovšem brání předseda představenstva Brněnských komunikací a zastupitel dosluhující koalice Petr Kratochvíl. „Je jasné, že bez uskutečnění schválené strategie parkování budou domy prázdné. Ale zároveň jsou její podmínkou. Nemůžeme parkování redukovat, dokud nenebídneme řidičům jinou možnost parkování," upozornil Kratochvíl.

Přístup města hájil i náměstek primátora Robert Kotzian. „Problémy parkovacího domu v Rozmarýnu nezpůsobilo město," narážel na nepohodlný pohyb aut po domě náměstek. Že dům není ideálně postavený přiznal i Majnuš z Imosu. Podle Andera je ale to, že město přijde o část parkovacích míst škoda. „Není možné se vymlouvat na to, že je třeba dostavět všechny domy. Dostat auta z ulic do parkovacích domů je jeden z úkolů nového vedení. Ne kvůli provozovatelům domů, ale kvůli tomu, jak to v ulicích vypadá. Lidé parkují nelegálně na chodníku a třeba po Veselé či solniční neprojede matka s kočárkem," zdůraznil.