Podle záchranářů dopadla akce na jedničku. Bezpečnost v tunelech zcela odpovídá novým tunelovým standardům. Stavebníci stavbu upravovali podle posledních předpisů a od původních plánů doznala mnoha změn. Nejvýznamnější bylo rozdělení do dvou tubusů. Ty spojují čtyři spojovací chodby.

„Právě jimi přispěchají při případné nehodě záchranáři. Pro vlastní bezpečí totiž budou zasahovat vždy z nehodou či požárem nezasaženého tubusu," podotýká mluvčí hasičů Ivo Jirásek.

Na bezpečnost tunelů dohlíží čtyřicet kamer dohledového centra. Zakouření při požáru má odstranit unikátní vzduchotechnika. „Systém dokáže reagovat na požár nebo smog. Díky klapkám v takzvaném mezistropě odvětrá zasažené místo velice rychle," upozornil stavbyvedoucí David Pohlodek.

Systém pohánějí dva obří třímetrové ventilátory v technologickém centru pětadvacet metrů pod zemí.

Čtěte více ve čtvrtečním vydání Brněnského deníku Rovnost