Brněnský dopravní podnik eviduje za tu dobu přes sedmadvacet milionů transakcí za více než 450 milionů korun. Denně službu Pípni a jeď využívá zhruba pětatřicet tisíc cestujících, tedy zhruba každý druhý člověk, co nevlastní šalinkartu, čili předplatní jízdenku. „Kratší jízdenku na patnáct minut používá zhruba čtyřicet procent uživatelů služby Pípni a jeď," přiblížil vedoucí tarifního odboru dopravního podniku Vít Prýgl.

Prozatimní denní rekord je z 16. prosince loňského roku, kdy lidé v Brně uskutečnili 58 146 pípnutí. „Pípni a jeď je oblíbené, tak jak jsme ani nepředpokládali. Z počátečních 205 tisíc transakcí měsíčně jsme se v květnu dostali na na 1,3 milionu," srovnával Prýgl. Právě květen je prozatím nejsilnější měsíc.

Elektronická předplatní jízdenka, takzvaná šalinkarta.
VIDEOANKETA: Jaké jízdné využíváte pro cesty MHD v Brně? Prohlédněte si odpovědi

Brněnský dopravní podnik nedávno získal dokonce ochrannou známku na slogan Pípni a jeď. Začali o ní uvažovat asi před půl rokem. „V ostatních městech, které obdobné systémy zavádí, začali používat obdobný termín Pípni a jeď. Byla by škoda, když jsme ho vymysleli, aby termín zevšedněl. Proto jsme požádali o ochrnanou známku a už máme známku zaregistrovanou," potvrdil vedoucí tarifního odboru.

Pípni a jeď začal využívat i krajský koordinátor hromadné dopravy firma Kordis. „První vlaštovka je Znojmo a chtějí s tím pokračovat. Brněnská ochranná známka bude za nějakých podmínek k dispozici," sdělil Prýgl.