Město i společnost takové tvrzení odmítají. City Taxi dokonce má k novému dokumentu také výhrady.

Město plánuje parkovací místa na dvou nejlukrativnějších stáních v Benešově ulici a před nádražní budovou vydražit a prodat tomu, kdo nabídne nejvíc. Dalších čtrnáct stání pak chce vylosovat. „To ale znamená, že se zvednou náklady taxikářům. A ti zvednou ceny. Dokonce hrozí, že se začnou opět objevovat turba jako po stejném kroku v Praze. To vše dopadne na zákazníky. Druhá věc je, že to povede k profesním nepokojům. Minimálně na řidiče City Taxi budou ostatní naštvaní," uvedl jednatel společnosti Taxi Impuls Luděk Hrdlička.

Ten zastupuje zhruba tři sta taxikářů jezdících pod hlavičkou různých společností, kteří jsou přesvědčení, že změna pomůže společnosti City Taxi. „Mají peníze a je pravděpodobné, že dražbu vyhrají. Dostanou tak nejlepší místa v Brně. Letiště už mají," poznamenal Hrdlička.

City Taxi ještě pod bývalým majitelem rozvířilo emoce už v roce 2010. Tehdy si chtělo pronajmout místa před hlavním nádražím, kde do té doby stávali i všichni ostatní taxikáři. Mluvilo se o válce taxikářů. Nakonec se ale jim i městu podařilo dohodnout.

Zástupci města ale trvají na tom, že jim jde o co nejlepší služby. „Kdybych chtěl nějaké firmě vyhovět, nebudu nic zveřejňovat na webu, nebudu nikoho žádat, aby se k tomu vyjádřil a neposílám zprávu do médií, abych na sebe ukazoval. Vše bych udělal v tichosti. Obvinění z toho, že někomu připravujeme zlatý život je nejen hloupé, ale i nefér," uvedl náměstek primátora Robert Kotzian.Pro zvětšení rozklikněte.

PRO ZVĚTŠENÍ ROZKLIKNĚTE

Práci pro soukromníka popřel i vedoucí magistrátního odboru dopravy Vladimír Bielko. „Metodika naopak zaručuje spravedlivý přístup ke všem. Doteď stojí na místech taxikáři zadarmo. A to je v rozporu se zákonem o obcích. Oni na pozemcích města nabízejí svoji placenou službu. Zákon nám ukládá pronajímat svůj majetek za nejvyšší cenu. Jinak to může být nedovolená podpora," upozornil Bielko.

Za nesmyslný označil postoj velké části taxikářů jednatel City Taxi David Dostál. „Bylo by pěkné, kdyby nám město šlo na ruku a zapracovalo alespoň desetinu návrhů, které jsme mu za poslední dva roky poslali. Žádáme o stanoviště, navrhujeme provozní řády, nová stanoviště. Město ale nevyhovělo ani jednou," upozornil.

I jeho firma posílá městu námitku. I když opačnou, než ostatní taxikáři. „Jsme proti losování. Nejtransparentnější je veřejná dražba," zdůraznil Dostál.

Losování vadí i druhé straně. „Je to nesmyslné. Ve Starobrněnské sídlíme, vybojovali jsme tu dvě stání, máme tu klientelu. A teď si je třeba vylosuje někdo z opačného konce Brna," kroutil hlavou Hrdlička.

Podle zástupců Brna nová metodika jitří emoce příliš brzy. „Zatím je to jen návrh, ke kterému se do konce měsíce mohou vyjadřovat," upozornil vedoucí Bielko. Podle něj budou mít konečné slovo politici.

A i ti jsou podle náměstka primátora Kotziana přístupní jednání. „Jsme ti poslední, kdo mají zájem bojovat s provozovateli taxi služby. Ale dopis neobsahuje jiný návrh řešení, než nechat stávající stav," podotkl.