„Během dvou až tří let klesne jejich potřeba z přibližně padesáti lokomotiv v celé republice na několik málo posledních kusů," zmínil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Všech sedmatřicet nových elektrických souprav Moravia má výrobce Škoda Transportation dodat pro Jihomoravský kraj do konce letošního roku. Náklady jsou téměř 6,7 miliardy korun, 5,5 miliardy kryje dotace z Evropské unie. Nové vlaky mají jezdit především na frekventovaných linkách S2, mezi Křenovicemi, Brnem a Letovicemi, a S3, mezi Hustopečemi, Brnem a Tišnovem.

Brněnský Olympijský festival navštívili medailisté z letní olympiády v Tokiu.
Choupenitch i Rohan: medailisté z letní olympiády dováděli v Brně na ledě

Stejný osud jako lokomotivy řady 242 čeká na jižní Moravě také starší elektrické jednotky řady 560. České dráhy mají ve své Vizi 2030 plán vyřadit v této dekádě devět set starších vozidel v celé republice. „Počítáme s vyřazením typů, které jsou na konci své životnosti, ale také těch, která jsou zastoupena malým počtem nebo jejich provoz je z různých příčin, například kvůli instalaci ETCS, neperspektivní,“ řekl náměstek generálního ředitele Českých drah pro servis Michal Kraus.

České dráhy počítají, že se díky tomu sníží různorodost jejich vozového parku a zjednoduší údržba a opravy.