Součástí stavby je šestatřicet parkovacích stání pro kola a plocha pro krátkodobé parkování aut, v blízkosti pak sportovci najdou odpočívku.

„Jedná se o dva úseky. Jeden čebínský o délce jednoho a půl kilometru, vedený částečně kolem krajské silnice do Malhostovic a na trase bývalé polní cesty, druhý drásovský vedený po náspu bývalé železnice o podobné délce,“ informoval čebínský starosta Tomáš Kříž.

Ilustrační foto.
Jízda na skútru v Merhautově ulici skončila špatně, řidič se vyboural s dítětem

První cyklisté se po stezce projedou od nedělního odpoledne, od dvou hodin naplánovali představitelé obou obcí doprovodný program. Náklady na výstavbu přesáhly dvacet milionů korun.

„Po několika letech projektování a dvou neúspěšných žádostech o dotaci se konečně zadařilo a loni započala stavba, jejímž cílem bylo zvýšení bezpečnosti cyklistů a odklonění cyklistické a pěší dopravy z frekventovaných úseků silnic mezi Čebínem a Drásovem,“ doplnil Kříž.

Velkému výskytu klíšťat hraje v posledních dnech do karet především teplé a vlhké počasí s častějšími dešti.
Z výletu u řeky přišel obsypaný: klíšťata útočí na Brno, nejvíc za pět let

Výstavbu poslední části cyklostezky zbrzdilo letos v únoru ekologické znečištění, které dělníci objevili při práci u Čebína. Podle laboratorního rozboru se mělo jednat o topný olej z havárie nedaleké vápenky v sedmdesátých letech.

Pozemek obec koupila před dvanácti lety od firmy Českomoravský cement. „K tématu nemůžeme poskytnout bližší informace. V té době pracovali ve firmě lidé, kteří už v ní nejsou zaměstnaní,“ uvedl mluvčí společnosti HeidelbergCement Marek Tláskal.