„Model na elektrický pohon je desetkrát menší než skutečné auto. Pracoval jsem na něm několik nocí,“ usmívá se hrdý tvůrce. Některé části pořídil z bazaru, jiné musel koupit. „Cena všech součástek se pohybuje mezi patnácti a dvaceti tisíci korun,“ dodává.

Je na něm vidět tréma. Poctivě kontroluje stav modelu. Připevňuje na něj dvě kamery, které mají zaznamenat jízdu. „Doufal jsem, že nebude foukat vítr. To se bohužel nepovedlo, tak snad vítr jízdu moc neovlivní,“ říká s obavami.

Nejprve projíždí okruh společně se skutečným autem (supersport Lamborghini Gallardo) rychlostí necelých šedesát kilometrů v hodině. Model řídil ze sedadla spolujezdce. „Je obtížné řídit model ve chvíli, kdy sám jedu v autě, které se pohybuje. Chtěl jsem si to ale zkusit,“ říká Vlahovič.

Model znovu kontroluje. Chce totiž ještě zjistit, jakou rychlost dokáže vyvinout. „Na podzim jsem pomocí pásma změřil trasu dlouhou sto metrů a stopkami na mobilu zjistil, za jak dlouho model trať projede. Teď jsem do modelu připevnil přístroj podobný tachometru, aby byl výsledek přesný,“ popisuje Vlahovič.

Model nakonec dosáhl rychlosti sto třicet kilometrů v hodině. „Měl jsem strach, aby se nepoškodil, zůstal ale celý. Jen akumulátor je kaput, takže ho musím vyměnit,“ raduje se z výsledku Vlahovič.

Modely staví devět let. Také spravuje internetové stránky, kam píše reportáže ze závodů a radí začátečníkům. Modelům i webu se věnuje ve svém volném čase. Pracuje ve firmě, která zajišťuje dovoz a vývoz zboží. „Šéf má ale pro můj koníček pochopení, takže mi dal dnes volno,“ usmívá se Vlahovič.

JANA VONDROVÁ