Most, po němž vede hlavní trasa mezi Brnem a Ivančicemi, byl od 6. května uzavřený. „Na mostu upadlo mostní křídlo vlivem nadměrného zatížení zejména od kamionů. Projektant navrhl vystavění gabionové zdi. Křídlo je ještě zapřené lomovým kamenem," přiblížil Hanák.
Po otevření mohou místem řidiči projíždět ve stejném režimu jako před havárií. „Most bude zprovozněný na semafory, kyvadlově, pro auta do devíti tun a výjimku mají autobusy," zmínil Hanák..
Nákladní auta mají průjezd přes most zakázaný. Jak ale Hanák zmínil, značka pro ně není zeď. „Děje se bohužel běžně, že nám překračují zatížení na silnicích nebo nám jezdí po cestách, které k tomu nejsou určené. Vymačkávají krajnice a zhoršují stav mostů," vyjmenoval.
Silničáři v této věci proto komunikují s policisty. I oni ale mají omezené možnosti. „Nemůžou být na všech mostech a silnicích, ale snažíme se, aby kontroly byly častější a pokuty vyšší," uvedl šéf krajských silničářů.
Obyvatelé Tetčic čekali na opravu mostu několik let. „Už ho měli opravovat před třemi lety," řekl reportérovi Rovnosti na místě kolemjdoucí muž.
Ředitel Hanák přiznal, že o havarijním mostu ví dlouhodobě..„Bohužel se dříve nepodařily vyřídit potřebné dokumenty a stavební povolení. Byl problém s majetkoprávním vypořádáním," naznačil.
V září čeká tento most demolice. „Máme zahájenou stavbu Tetčice, průtah, kde už dělníci frézují silnici. Jakmile dokončíme silnici v Zastávce, vrhneme se na tento most. Zasypeme koryto Bobravy, řeka se převede do Tetčického potoka a most už tady v budoucnu nebude," nastínil Hanák.