Dělníci vybudují dvě nové zastávky, současné opraví. „Až na jedno nástupiště, kde se počítá s občasným provozem například při výlukách železniční dopravy, se ostatní zastřeší tak, že bude možný průchod "suchou nohou" z budovy železniční stanice," uvedl kuřimský starosta Drago Sukalovský.

Cestujícím usnadní orientaci nový informační systém, využijí veřejnou WIFI síť. Na pořádek na nádraží dohlédne rozšířený kamerový systém. „Na místě dnešní nákladové rampy najde své místo nové parkoviště pro víc než padesátku aut," sdělil Sukalovský.

Vylepšení se po rekonstrukci dočkají také cyklisté. Využít mohou uzamykatelné boxy na kola. Vznikne pro ně i zázemí s toaletami, sprchou a šatnou, které má posloužit hlavně lidem pokračujícím bez kola dál vlakem třeba do Brna.

Stavbaři se při opravě nádraží zaměří i na vozovky a chodníky v blízkosti nádraží. Konkrétně u přednádražního parku a v Nádražní ulici.

Hotovo za rok

Rekonstrukce začala nedávno předáním staveniště zhotoviteli. „Tento týden začne demolice stávajících budov. Jako první se začne stavět parkoviště," informoval starosta.

Provoz autobusových linek ovlivní práce hlavně v příštím roce. Konkrétní podoba omezení v tuto chvíli není známá. Zástupci radnice je řeší s firmou Kordis koordinující hromadnou dopravu v kraji. Ve spojení jsou rovněž s Českými drahami a Správou železnic.

Opravené má být autobusové nádraží zhruba za rok. Náklady jsou 103 milionů korun. Kuřimští využijí třiasedmdesát milionů z dotací ITI Brněnské aglomerace, zbytek doplatí z městského rozpočtu.

Po dokončení úprav prostranství pro autobusy bude čekat na zvelebení poslední část prostoru u nádraží, a to přednádražní park. Při budoucí rekonstrukci do něj umístí třeba nové lavičky. V Nádražní zase plánují zástupci radnice zvýšit počet parkovacích míst.

Blízká železniční stanice je opravená od roku 2018. Práce trvaly víc než rok. Zahrnuly kolejiště, nová ostrovní nástupiště a nádražní budovu.

„Získala novou fasádu se zateplením. Zrekonstruovali jsme podlahy a také upravili vnitřní prostory sloužící pro čekání a odbavení cestujících, tedy nádražní halu a pokladny. Oprava zahrnula vnější schodiště na uliční straně budovy, přístupové cesty a přístřešek," připomněla před časem mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

OLDŘICH HALUZA
LUKÁŠ SOLAŘ