Silnice je navíc zúžená pouze pod mosty. Podle některých místních tak může docházet k nebezpečným dopravním situacím. „Toto místo bývalo vždycky nebezpečné kvůli zúžení na jeden pruh, ale řidiči před sebou viděli úzký viadukt a podle toho se zařídili. Teď se přidává i zrádnost, protože pokud před sebou uvidí široký podjezd, tak je nenapadne, že silnice se najednou nelogicky zužuje," okomentoval úsek Brňan Jan Láska. Důležité je tak podle něj výrazné dopravní značení.
Opravu mostů měla v gesci Správa železnic, protože se však silnici pod nimi rozhodla neopravovat, přenechala toto řešení městu. „Nakonec nebyla oprava silnice z jejich pohledu vyvolanou investicí, předali tedy již zpracovanou dokumentaci městu," vysvětlil náměstek primátorky René Černý.

Představitelé města plánují dvoupruhovou silnici s chodníky po obou stranách. Součástí akce je vybudování odvodnění, které podle zástupců radnice v současnosti chybí. „Proto je třeba vybudovat novou kanalizaci a její napojení na stávající, což chceme koordinovat s opravou kanalizace v režii Brněnských vodáren a kanalizací. Ta se chystá ve Filipínského a části Šámalovy ulice," dodal Černý.
Za rok znovu
Brněnské vodárny a kanalizace k rekonstrukci v tomto úseku teprve připravují projektovou dokumentaci. Termín jejího dokončení je na podzim příštího roku. Město plánuje rozšíření silnice na druhou polovinu příštího roku. „V tuto chvíli pracovníci silnici provizorně zpřístupňují, aby sloužila do doby, než tam budou dva jízdní pruhy. Co se dopravního režimu týče, uvádí ji do původního stavu," popsal Černý. V pondělí dělníci silnici pod mostem asfaltovali.
Někteří obyvatelé Šámalovy ulice se nad postupem v rámci rekonstrukce podivují. „Jako chodce, cyklistu a řidiče mě naprosto nezajímá, která firma měla co udělat jako první a která čekala, co na to ostatní. Tuto koordinaci očekávám ze strany města," vyjádřil se Láska. Ostatní si stěžují, že už byla cesta jednou uzavřená a rušil je hluk ze stavby. Za rok je stejná situace podle všeho čeká znovu.
Pod mostem projíždí autobusy číslo 64 městské hromadné dopravy. „Jsme stejně jako všichni překvapení, proč pod mostem nevznikla klasická dvoupruhová silnice. Je to tam nyní samozřejmě přehlednější, ale kyvadlový provoz zůstal stejný, jako dříve," řekl dopravní ředitel brněnského dopravního podniku Jan Seitl.

První most dělníci dokončili v červenci, poté se práce přesunuly do prostoru mostu pro druhou kolej a vlečku. Tento most je v provozu od konce listopadu. Kromě stavby mostů a nového kolejového svršku se úpravy týkaly také trakčního vedení a kabelových rozvodů. „Oba mosty už byly v nevyhovujícím technickém stavu," zmínil mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. Nové mosty respektují budoucí rozšíření silnice, zároveň vzrostla i podjezdná výška pod mosty na 3,9 metru.
Oprava obou mostů vyšla na zhruba sto devět milionů korun. Rozšíření silnice představitelé města předběžně vypočítali na dalších deset.