Další postup v přípravě takzvaného Severojižního kolejového diametru projednali zástupci města, Jihomoravského kraje, železničářů i ministerstva dopravy v úterý.

Ilustrační foto.
Podzemní dráha v Brně? Nová koalice počká na železničáře

Ve hře je nyní i rozdělení studie dráhy na více částí. „V tomto případě určí první část systém, kterým se má diametr budovat a druhá část bude následně řešit konkrétní technické požadavky a provedení, tedy jestli se bude jednat o vlak, metro či tramvaj,“ popsala mluvčí Správy železniční dopravní cesty Radka Pistoriusová.

Kdy zástupci institucí zpracování studie proveditelnosti zadají, však není jasné. „Návrhy z jednání projednáme na úrovni města i se zástupci kraje. Budeme tlačit na to, aby zadání studie proveditelnosti bylo co nejdřív. Ale jestli to bude za měsíc či za dva zatím není možné říct,“ uvedl náměstek primátorky pro dopravu a investice Robert Kerndl.

Dráha má propojit město od severu k jihu. Její stavbu schválili brněnští zastupitelé loni v únoru spolu s přesunem nádraží.

Zemědělce i krajinu stále trápí sucho. Nepomohly ani deště a sníh. Ilustrační foto.
Konec sucha? Ještě ne. Srážek je málo, vody chybí hodně