Zástupci státních silničářů nyní zveřejnili záběry z dronu. „Ukazují, jak pokračují práce na zastřešené silniční galerii, opěrných zdech a také například, jak aktuálně vypadá přesypaná část tunelu," vyjmenovala Trubelíková.

Se spuštěním provozu v tunelu původně představitelé Ředitelství silnic a dálnic počítali na začátku příštího roku, nakonec se o několik měsíců zpozdí. „Celou stavbu zprovozníme v roce 2024," doplnila Trubelíková. Práce na druhé části okruhu v Žabovřeské začaly předloni v prosinci.

Zdroj: Youtube

Auta po dokončení druhé etapy v Žabovřeské projedou úsekem mezi Kamenomlýnským mostem a mimoúrovňovou křižovatkou Hlinky obousměrně ve dvou pruzích. Skončí tím na obou stranách dopravní špunt, kvůli němuž řidiči denně čekají v kolonách.

Tramvajový tunel bude první stavbou dokončenou v rámci projektu.
VIDEO: Novinky na VMO Žabovřeská v Brně: víme, kdy tudy projedou auta a šaliny

Náklady na stavbu druhé části okruhu v Žabovřeské Ředitelství silnic a dálnic vyčíslilo na zhruba dvě miliardy korun. Šéf brněnského závodu David Fiala ale nedávno sděl, že předpokládá vlivem rostoucích cen zdražení. Už v loňském roce v důsledku inflace stála stavba o jedenáct milionů více, letos očekává rozdíl daleko markantnější.