Jedná se o druhou etapu elektrizace celého úseku mezi Brnem a Zastávkou. „Dokončení modernizace zmíněného úseku umožní zavedení elektrických příměstských vlaků na frekventované trati," sdělil v pátek mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Hlavní stavební práce mají začít na jaře příštího roku, dokončení je v plánu v závěru roku 2024. Předpokládané náklady dosahují 3,1 miliardy korun.

Rekonstrukcí projdou zastávky v Omicích a Rosicích. Stanice Tetčice se přejmenuje na Tetčice-Bobrava, cestující budou využívat navazující zastávku Tetčice, jejíž nástupiště budou končit u stávajícího železničního přejezdu. „Největší proměnou ale projde stanice Zastávka u Brna, kde dělníci vybudují dvě vnější a jedno ostrovní nástupiště. Bezbariérové propojení nového podchodu a nástupišť zajistí výtahy," přiblížil Gavenda.

Náročným úkolem pro stavbaře bude především výstavba druhé koleje, která si vyžádá velký objem zemních prací. „Projekt zahrnuje rovněž rekonstrukci jedenácti mostů a pěti propustků," zmínil Gavenda.

Druhá etapa elektrizace trati ze Zastávky do Brna je jednou ze staveb, na něž nemá Správa železnic kvůli úsporám pro letošní rok peníze. „Budeme muset zakázat přístup na lávku přes železnici, která spojuje dvě části Zastávky,“ řekl nedávno starosta Zastávky Petr Pospíšil.

Modernizaci a elektrizaci prvního úseku z brněnských Horních Heršpic do Střelic dokončí Správa železnic letos na jaře. Součástí jsou nové zastávky v brněnském Starém Lískovci a v Ostopovicích.