V přípravné části už silničáři odstranili všechny sítě, svodidla a frézování. V aktuální první fázi odstraní pracovníci všechny nosníky prvního pole. „Následovat bude demolice a snesení nosníků druhého pole za pomoci jeřábu, který nosníky nad řekou přemístí na břeh. Tam je stavbaři hydraulickými nůžkami rozeberou," zmínila Trubelíková.
Zahájili jsme demolici pravé poloviny starého mostu přes řeku Svitavu u Tomkova náměstí v Brně. Hydraulickými nůžkami rozebíráme nosníky prvního pole. Provoz je stále v režimu 2+2. Řidiči ve sm. do Husovického tunelu jezdí po mostním provizoriu. Tento stav bude trvat do r. 2023. pic.twitter.com/59STGFaIgU
— ŘSD Jihomoravský kraj (@RSD_JHMoravsky) May 17, 2022
Demolice nosníků třetího pole, které se nenachází nad řekou, bude obdobná jako první fáze. Silničáři budou také průběžně odvážet sutiny. „Od 7. května je doprava ve směru do Husovického tunelu převedená na mostní provizorium, provoz v Provazníkově ulici funguje v režimu 2+2. Tento stav bude v tomto i v příštím roce," nastínila Trubelíková.

Zástupci Ředitelství silnic a dálnic stále žádají řidiče o dodržování dopravního značení v Provazníkově, které omezuje rychlost přejíždění po mostním provizoriu na dvacet kilometrů v hodině a maximální tonáž na dvaadvacet tun. „Při nerespektování opatření se tvoří nadměrný hluk a dochází ke škodám na provizorní konstrukci. Oprava a uzavírka provizoria by znamenala komplikace pro průběh stavby i pro řidiče, protože by se vytvářely dlouhé kolony," uvedla mluvčí státních silničářů.
Demolice starého a stavba nového mostu je součástí stavby velkého městského okruhu Tomkovo náměstí. Součástí jsou dvě mimoúrovňové křižovatky, šest mostů a šest protihlukových stěn. Stavba má přispět ke zvýšení bezpečnosti a větší plynulosti dopravy.