Auta zaparkovaná v jízdních pruzích „na blikačky“, další stojící na chodnících nebo zdržování hromadné dopravy kvůli špatnému zastavení. Podobná situace je denně k vidění nejen v nejužším centru Brna, ale rovněž například v Lidické ulici. V minulých dnech zástupci Brna-středu řidiče vyzvali, aby do centra města v nejlepším případě vůbec nejezdili.

Od některých Brňanů za to však sklidili kritiku. „Nechápu, proč s tím něco neudělají, když je doprava v centru problém. Je to teda dost bizarní,“ zareagoval třeba Jiří Vála. Zároveň podotkl, že upozorňovat na potíže prostřednictvím podobné výzvy není dle něj dostatečné.

Desítky lidí se ve středu sešly ve vinohradském Společenském sále Pálava, aby diskutovali o plánovaném zvyšování nájmů v obecních bytech.
VIDEO: Potlesk i nadávky. Diskuze o zvyšování nájmů na Vinohradech byla bouřlivá

Nejen nevhodné parkování, ale i kolony mimo jiné na Kolišti jsou každodenním problémem brněnského centra. Větší porušování silničních pravidel ale představitelé magistrátu neevidují. „Navíc se změnou legislativy budou řidiči, kteří často porušují pravidla, postihováni výrazněji, než tomu bylo dříve,“ sdělil mluvčí brněnského magistrátu Filip Poňuchálek.

Situaci v centru města dlouhodobě kritizují zástupci opozice Brna-středu. Upozornili například na průjezdnost Veselé ulice, ve které se v dopravních špičkách nezřídka tvoří konvoje aut, které se chtějí vyhnout hustému provozu v Husově ulici.

Podle opoziční zastupitelky za Piráty Moniky Lukášové Spilkové má vedení města i městské části neutěšenou situaci řešit. „Nevím ale, zda k tomu k tomu stačí pouze apely na řidiče, aby do centra nejezdili,“ nechala se slyšet Lukášová Spilková.


Nahrává se anketa ...

Že doprava v městské části není ideální, připustili před časem rovněž právě zástupci Brna-středu. „Motoristy nabádáme k tomu, aby jezdili do centra jen v nejnutnějších případech. Město přitom dlouhodobě investuje a zlepšuje dopravní infrastrukturu,“ uvedl nedávno tamní místostarosta Zdeněk Machů.

Nejčastěji řidiči v Brně-středu ignorují dopravní značení, a to právě stáním nebo zastavením na chodníku či v místě, kde není to povolené. Mezi časté prohřešky patří také nedodržení potřebné vzdálenosti od nejbližší tramvajové kolejnice. „V ulicích, které ohraničují historické centrum, jsme odhalili a v souladu se zákonem projednali od začátku letošního roku 957 dopravních přestupků,“ vyčíslila mluvčí strážníků Jana Pokorná.

Ilustrační foto.Ilustrační foto.Zdroj: Městská část Brno-střed

Až 505 případů evidují strážníci od počátku roku v Rooseveltově ulici, a to kvůli nedovolenému stání řidičů na parkovacích místech vyhrazených pro autobusy. „Za přestupek v dopravě jsme uložili 279 řidičům pokutu,“ upozornila mluvčí Pokorná.

Jiný formát následně panuje v samotném nejužším centru Brna, kde šoféři musejí počítat s pěší zónou. Tam se hlídky městské policie zaměřují na kontrolu toho, zda mají šoféři potřebné povolení.

„Případů, kdy řidiči neoprávněně nechali stát auto v pěší zóně mimo označená parkovací místa evidujeme od ledna letošního roku celkem 156,“ dodala mluvčí brněnských strážníků Jana Pokorná.

Z výšky dobře viditelný budovaný kruhový objezd.
FOTO: Viditelný pokrok na brněnském VMO Bauerova, za měsíc už tam pojedou auta

Jako jedno z řešení doporučuje vedení Brna-středu využívat parkovací domy v těsné blízkosti centra. Aktuálně se na území městské části nachází hned čtyři, a to Pinki Park v Kopečné ulici, Domini Park v Husově, River Park v Polní a podzemní parkoviště u Janáčkova divadla.

Parkovací domy či záchytná parkoviště jsou zřídka zcela zaplněná. Zatím nejnovější parkovací dům v Polní ulici nabízí každý den dostatek míst i výhodné ceny, které vyjdou na padesát korun na dvanáct hodin. Navíc se nachází v docházkové vzdálenosti od centra i blízkosti tramvajové zastávky,“ podotkl před nedávnem radní Brna-středu Jan Mandát.