Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Poloha vlakového nádraží? Hlavní je jeho přemístění, zaznělo v debatě

Brno /REPORTÁŽ/ – Přeplněná místnost, příliš mnoho zvednutých rukou a málo prázdných židlí. Nespokojenost a nervózní posedávání. „To je otřesné," sem tam zazní z různých částí konferenční místnosti v brněnské Moravské zemské knihovně. Beseda o přestavbě hlavního železničního uzlu v Brně znovu víří nálady dvou znesvářených táborů. Vlastně tří.

5.1.2016 5
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Pořádajícího spolku Brno plus, občanské koalice Nádraží v centru a také příznivců takzvané nulové varianty. Ti chtějí, aby nádraží zůstalo na stejném místě. „Často slýchám otázku: Proč je s nádražím potřeba něco dělat? Podle mě neodpovídá bezpečnostním požadavkům, nemá dostatečnou kapacitu a vytváří obrovský nesmyslný uzel," hodnotí úvodem architekt Jaroslav Dokoupil.

Kromě takzvané nulové varianty Dokoupil postupně představuje variantu pod Petrovem, kdy by se nádraží posunulo o tři sta metrů západně, a také variantu u řeky, která počítá s přesunem nádraží o osm set metrů jižněji. „Z důvodů, které zmínil Dokoupil, je pro nás hlavní, aby se nádraží přemístilo, a to jinde, než je nyní. Ať už půjde o variantu u řeky nebo pod Petrovem. A to co nejdřív. Netajíme se tím, že prosazujeme nádraží u řeky, ale pokud se zvolí varianta pod Petrovem, nebudu proti ní brojit," slibuje hlavní organizátor akce Robert Kotzian.

Varianta u řeky je podle něj vhodnější pro mezinárodní dopravu, ekologičtější a i například levnější, protože by neznamenala přístavbu dalších tunelů či tratí.

V diskuzi dává spolek prostor k otázkám, nikoli však k debatě. Navíc ji limitují časem půl hodiny, kdy zazní jen asi pět dotazů z publika. „Mezinárodní doprava přece nemá být alfa a omega, jde o zlepšení dopravy regionální," zlobí se jeden diskutující.

Těsně před koncem diskuze se ozývá i zástupce koalice Nádraží v centru. „Proč se zbavovat unikátního nádraží, které je už napojené na městskou hromadnou dopravu, což v ostatních městech chybí," uzavírá diskuzi otazníkem.

Autor: Veronika Gecová

5.1.2016 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:
Parlamentní volby 2017 na základní škole v Holzově ulici v Brně-Líšni.
AKTUALIZOVÁNO
2 99

První den voleb: k urnám na jižní Moravě dorazily dvě pětiny voličů

Útočník hokejové Komety Jan Hruška.

Musíme se oklepat a vrátit se zpátky na vítěznou vlnu, velí útočník Hruška

AKTUALIZOVÁNO

Kometa podlehla Hradci Králové 1:2. Potrápili ji rozhodčí i brankář Rybár

Brno /FOTOGALERIE/ – Třetí porážka v řadě. Hokejisté brněnské Komety nestačili po Litvínovu a Třinci ani na rozjetý Hradec Králové. V patnáctém kole extraligy Mountfieldu doma podlehli 1:2 a zůstávají na druhém místě tabulky. „Nedali jsme zrovna moc gólů. Na jeden gól se nevyhrává,“ hlesl útočník Komety Jan Hruška.

Zákazy omezí řidiče u nádraží. Jen si tam zkracují cestu, hájí novinky Hollan

Brno /MAPA/ – Zákaz odbočení z Nádražní ulice od hlavního vlakového nádraží na ulici Benešovu směrem k hotelu Grand bude jednou ze změn omezení provozu, které chystá brněnský magistrát. Pravidla mohou platit od ledna pro řidiče osobních automobilů. Změn se nemusí obávat cyklisté, autobusová doprava ani záchranné služby.

AUTOMIX.CZ

Absurdní šikana? Český řidič platil pokutu za překročení rychlosti o 1 km/h

Doby, kdy čeští řidiči mohli nad postihy za dopravní prohřešky spáchané v zahraničí v podstatě mávnout rukou, jsou dávno pryč. Dnes totiž existuje velká šance, že si vás "najdou" i po navrátu do České republiky. Oznámení o pokutě vám přitom může přijít i po několika měsících. A co je mnohem důležitější, pokutu můžete dostat i za naprostou banalitu.

Kotlíkové dotace: zbývá jen polovina peněz, lidé už zažádali o 63 milionů

Jižní Morava - Už 634 Jihomoravanů si od pondělí požádalo o dotace na ekologičtější kotle. V pátek o tom informovala mluvčí krajského úřadu Monika Brindzáková. „Z celkové částky 135,6 milionů korun jsme dostali žádostí na zhruba třiašedesát milionů. Kdy peníze vyčerpáme, nelze odhadnout,“ sdělila.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení