Více než pět set lidí reklamu odsoudilo. Potvrdili to v internetovém hlasování o letošní reklamní anticenu Sexistické prasátečko, kde se klimatizace umístily na druhém místě v kategorii Ukaž všechno. „Netušil jsem, že v nějaké anketě jsme. Reklama mi špatná nepřišla, vybírali jsme ji s kolegy. Fotku jsme našli na internetu, doplnili jsme do ní text. Z webu ji ale stáhneme," řekl Petr Mánek z oceněné firmy.

Jejich reklamu v kategorii předběhl předvolební plakát zlínské ČSSD s vyobrazenou rukou v ženském klínu.

Brněnská firma navíc v hlasování ve všech kategoriích obsadila absolutní druhé místo. Na stupních vítězů je také jediná z jižní Moravy.

Slavnostní vyhlášení soutěže se koná ve čtvrtek v sedm hodin večer v Místrodržitelském paláci v Brně

Celkové výsledky:

Kategorie Stereotypy a jazykový sexismus

Radio Spin: 435 hlasů
Hnutí otevřená radnice Litvínov: 347 hlasů
Jazykový a vzdělávací institut: 346 hlasů

Kategorie Objektifikace aneb Ukaž všechno

ČSSD Zlín: 638 hlasů
Autoklima Brno: 558 hlasů
Slezská univerzita v Opavě: 437 hlasů

Hlasování odborné poroty

TOP 09 Havířov
Slezská univerzita v Opavě
Jazykový a vzdělávací institut

Zdroj: Youtube

PROBLEMATICKÉ ASPEKTY
1. Klip má za cíl propagovat univerzitu skrze slogan "zde se plodí vzdělanost" a obrázek kopulující dvojice na toaletách univerzity.
2. Klip nevhodně spojuje vzdělání se sexem na veřejnosti. Toto zobrazení je na univerzitní půdu vulgární a pornografické. Pokud ukazujeme studium na vysoké škole pomocí obrazu snadno dostupného sexu, redukujeme jeho samotný význam.
Zdroj: http://prasatecko.cz/slezska-univerzita-v-opave/ 

TOMÁŠ KREMR