Nové opatření platí od Velikonoc. „Je pravděpodobně poslední možností, jak hlukovou zátěž snížit. Měření hluku z dopravy v celé oblasti silnic Hradecká a Žabovřeská před tunelem uděláme v průběhu května a začátkem června. Dodržování rychlosti namátkově zkontroluje republiková policie," řekl ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala.

Na základě výsledků měření hluku státní silničáři požádají krajské hygieniky o vydání souhlasu s kolaudací stavby. „Pomůže nám v dalším rozvoji území, které dnes náleží k silnicím první třídy. Podle výsledků měření plánujeme v úseku případně projednat změnu nejvyšší dovolené rychlosti pomocí telematických systémů, která by se měnila s ohledem na denní dobu a intenzitu,“ nastínil brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl.

Královopolské tunely. Ilustrační foto
Královopolský tunel bez kolaudace? Pomoct má snížení rychlosti

Snížení rychlosti na šedesátku se týká několika míst. Jedním z nich je Žabovřeská ve směru od tunelu za sjezdem do Korejské ulice, další je v protisměru za odbočkou do Zborovské. Pomaleji musí nově jet také řidiči mířící z Hradecké do Žabovřeské, když přejíždí Královopolskou pod sebou.

Tichý asfalt

Už dřív mělo šíření hluku zabránit vybudování protihlukových stěn. Loni pak nechali státní silničáři položit u výjezdu z tunelu takzvaný tichý asfalt. Zaměřili se na křižovatku a napojení do Hradecké v obou směrech. I přes tato opatření k překračování limitů nadále dochází.

Jihomoravští hasiči využili uzavírku Královopolského tunelu v Brně v pátek večer k cvičnému zásahu při požáru auta v tunelu.
Zavřený Královopolský tunel: hasiči si zkoušeli zásah u hořícího auta, podívejte

Královopolský tunel funguje už deset let pouze ve zkušebním provozu. Z brněnských tunelů je nejnovější a vybavený nejmodernější technologií. Jako jediný ve městě navíc umožňuje jízdu v obou směrech. Měří 1237 metrů a denně jím projede zhruba třicet tisíc aut.