Zelení nyní trať navrhují mezi ulicemi Nádražní a Šumavskou. Úsek má být dlouhý asi tři kilometry a hotový rychleji a levněji než železniční diametr. „Je v souladu s územním plánem a úsek mezi Nádražní a Šumavskou může být postavený do deseti let. Přípravu navíc bude mít v rukou město Brno,“ zmínil náměstek primátora Martin Ander ze Strany zelených. Diametr má být tak veliký, aby tudy mohl jet v budoucnu i vlak. Předpokládané náklady jsou šest až osm miliard korun.

Podle náměstka primátora Petra Hladíka z KDU-ČSL jde o zcestný návrh. „Z městských peněz je to neuplatitelné,“ myslí si. Přiklání se k železničnímu diametru. Podle Andera by si na pokrytí části nákladů muselo město požádat o dotace.
Podobně jako Hladík smýšlí také Matěj Hollan ze Žít Brno. „Hlavní je železniční diametr. Vláda musí uložit ministerstvu dopravy, aby byl nedílnou součástí modernizace Železničního uzlu Brno,“ sdělil.
