Zelení nyní trať navrhují mezi ulicemi Nádražní a Šumavskou. Úsek má být dlouhý asi tři kilometry a hotový rychleji a levněji než železniční diametr. „Je v souladu s územním plánem a úsek mezi Nádražní a Šumavskou může být postavený do deseti let. Přípravu navíc bude mít v rukou město Brno,“ zmínil náměstek primátora Martin Ander ze Strany zelených. Diametr má být tak veliký, aby tudy mohl jet v budoucnu i vlak. Předpokládané náklady jsou šest až osm miliard korun.

Ilustrační foto.
Černí pasažéři dluží DPmB přes 100 milionů. Nejčastěji cestující od 19 do 35 let

Podle náměstka primátora Petra Hladíka z KDU-ČSL jde o zcestný návrh. „Z městských peněz je to neuplatitelné,“ myslí si. Přiklání se k železničnímu diametru. Podle Andera by si na pokrytí části nákladů muselo město požádat o dotace.

Podobně jako Hladík smýšlí také Matěj Hollan ze Žít Brno. „Hlavní je železniční diametr. Vláda musí uložit ministerstvu dopravy, aby byl nedílnou součástí modernizace Železničního uzlu Brno,“ sdělil.

Ilustrační foto.
Muže srazil ve Starém Lískovci osobní vlak. Na místě zemřel