Se stavbou začal před třemi lety. „Mrzelo mě, že v Česku není dostupný žádný sporťák, se kterým se dá za pár korun závodit a u něhož rozhodují především schopnosti řidiče. Závodníci si u nás taková auta stavěli naposledy snad v osmdesátých letech. Dnes si každý pořídí nějaký komerční kus a jen se pak předvádí," vysvětluje.

Zářivě rudý sporťák nazval EagleRay, podle druhu rejnoka. „Je totiž placatý. Při stavbě jsem použil hodně součástek z Felicie 1,3MPi. Auto je velmi lehké, váží 540 kilo, tedy o půlku méně než osobní. Má aerodynamický tvar, kolem devadesáti koní a na dráze zvládne 220 kilometrů za hodinu," líčí.

Zdroj: Youtube
Když auto zkoušel na Masarykově okruhu, bylo to vůbec poprvé, co se rozjelo. „Byl jsem nadmíru spokojený. Není totiž zvykem, aby fungovaly od prvního okamžiku, kdy je vytáhnete na dráhu," říká Fronc.

Automechanik plánuje rozjet sériovou výrobu. „Samozřejmě chci vytvořit jen dvě tři auta ročně. Beru to pouze jako svůj koníček. Prodával bych je pak asi za dvě sta tisíc korun. Kdyby však měl někdo peněžně ocenit ten čas, který jsem do prvního auta vložil, nedoplatil by se. Ono to ale není o penězích," tvrdí.

V Opatovicích o jeho nezvyklém koníčku moc lidí neví. „Jsem tam takový utajený světadíl. Manželce to nevadí a kolegové v práci mi fandí. Chlapi jednoduše zůstanou nadosmrti dětmi, vždycky si budou chtít hrát," směje se.

KATEŘINA ŠEVČÍKOVÁ