Železničáři pak zjistí, kdo za poškození konstrukce může. Jednou z verzí je, že to mohla být stavba protipovodňových opatření. O případu Deník obsáhle informoval.
Správa železnic je ve finále výběru speciální firmy, která most zrekonstruuje. Smlouvu chtějí podepsat do dvou týdnů. Cena nemá přesáhnout dvacet milionů korun.

Železničáři v květnu vybírali nejvhodnější technologii, teď už ji znají a předpokládají, že v září nebo v říjnu už bude most v lepší kondici. Kvůli poškození je od konce prosince nemožný provoz po jedné ze čtyř kolejí, týká se to vlaků na trati od Jihlavy a spoje linky S4 jezdí v pracovní dny na dolní nádraží namísto toho hlavního.
Provoz po trati vede po mostním provizoriu.
„Práce jsou naplánované ve stávajícím režimu provozu. A pokud, tak jen v nočních hodinách, velmi krátkodobě o víkendu,“ řekl Českému rozhlasu oblastní ředitel brněnské pobočky Správy železnic Libor Tkáč.
Postup prací je již známý. „Podvodní část bude zpevněná mikropilotami, pilíře budou skrz na skrz provrtané a zpevněné masivními závitovými tyčemi, které je stáhnou. Zbytkové otvory budou naplněné tlakovým betonem. A každý z těch pilířů bude opásaný v šesti úrovních ocelovými obručemi, jako bývá opásaný dřevěný sud,“ připodobnil Tkáč.

Most je nyní monitorovaný a odborníci o jeho technickém stavu mají informace prakticky on-line.
Diagnostiku železničáři využijí i později. Zajímat je bude, jak se konstrukce zachová i po letošní opravě. Teprve poté uvidí, jestli bude nutné začít brzy připravovat kompletní rekonstrukci památkově chráněné stavby, anebo ještě několik let vydrží, třeba do přestavby Železničního uzlu Brno.