Teď je 10. března 2008. Škoda vyrábí naplno a vedení brněnského výstaviště oznámilo, že zdejší autosalon nakonec uspořádá. Navzdory tomu, že šéfové mnohých výstav po celé Evropě pro letošek shánění automobilek vzdali.

Ne, neznamená to, že největší česká přehlídka automobilů je svázaná s největší českou firmou. Tyto dvě věty jen dávají naději, že už se třeba některé automobilky odrazily ode dna, k němuž je stáhla světová hospodářská krize. Že by tím pádem i ostatní její důsledky a znaky včetně zvyšující se nezaměstnanosti mohly brzy pominout.

K takovým optimistickým myšlenkám svádějí i zprávy z největšího světového autosalonu v Ženevě. Automobilky tam od víkendu předvádějí své novinky ve vší slávě a v plném lesku. Jako by už krize pominula.

Problém je, že to není tak jednoduché. Zatímco ženevskou přehlídku si nedovolí žádná známá automobilka vynechat, Brno klidně oželí.

Veletrhy Brno navíc autosalon prostě uspořádat musejí. Jinak by mohly lehce přijít o licenci, na kterou si brousí zuby jiná východoevropská města. A například v konkurenci Moskvy, za níž stojí bohatí ruští magnáti, může být jakékoli zaváhání osudné.

I proto Veletrhy Brno autosalon uspořádají za každou cenu. Ať letošní přehlídka aut bude pro jednu z největších brněnských firem jakkoli ztrátová, její manažeři dobře vědí: ty peníze, které vystavovatelům odpustíme a které ztratíme, se nám v budoucnu vrátí. Tím, že Brnu autosalon zůstane.