„Často se však setkávají s řidiči, kteří nevědí jak na ně reagovat a křižovatkou správně projet. Někteří vjíždí do křižovatky i v situaci, kdy má policista vztyčenou paži, což je obdoba žlutého světla na semaforu. Jiní zase svým váháním při signálu volno zdržují provoz. Také mnoho chodců bylo překvapeno zjištěním, že i oni by se měli při přecházení po přechodu řídit pokyny policisty v křižovatce,“ okomentoval v pátek situaci na frekventovaném místě policejní mluvčí David Chaloupka.

Ilustrační foto.
Bič na neoprávněné vjezdy do centra Brna: častější botičky za dvojnásobnou cenu

Dodal, že část řidičů, včetně těch profesionálních, nemá zase jasno při průjezdu křižovatkou během trojstranné uzávěry. „Těm, kteří si nejsou jisti, jak na policisty v křižovatce reagovat, doporučujeme zopakování učiva z autoškoly, není to zas tak složité,“ informovali policisté. Správný průjezd touto křižovatkou nastínili v instruktážním videu.

Nyní již semafory fungují.

Redakci se v pátek ozval muž, který podle svých slov v minulosti pracoval jako policista. Myslí si, že na zmíněném místě by mělo dopravu řídit víc policistů. „Jako bývalý dopravní policista a regulovčík, musím napsat svůj názor. Uvedená křižovatka je prostorově tak rozsáhlá, že ji nemůže řídit jeden člověk. Vždy se řídila ve dvou, případně ve třech lidech. To ale nic nemění na skutečnosti, že řidiči pokynům policisty nerozumějí. Primárně je podle mého názoru zásadní chyba ve výuce autoškol," uvedl čtenář Deníku, který si přál zůstat v anonymitě. Redakce jeho jméno zná.