Dělníci v kolejišti vrtají piloty pro estakádu nad nádražím. „Bude půl kilometru dlouhá a naváže na další část u Tomkova náměstí,“ zmínila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková.
Na estakádě Rokytova už dělníci vybetonovali první pole mostovky. Spotřebovali na ní sedm set kubíků betonu. Betonáž provádí i na dalších už založených pilířích. V některých místech je zatím zakládají.
Na Tomkově náměstí se práce soustředí na novou kmenovou kanalizaci a páteřní vodovody. Nedaleko u řeky Svitavy stavbaři připravují k jarnímu otevření lávku pro pěší.
Pro novou mimoúrovňovou křižovatku Karlova dělníci budují opěrné stěny. Už loni v létě ji začali stavět i podél Provazníkovy ulice.
Výstavba si vyžádala vykácení stromů v Rokytově ulici. Za ně se Žideničtí dočkají náhrady. „První stromy vysadí už na jaře v prostoru mezi panelovými domy na Staré osadě,“ sdělil nedávno tamní místostarosta Petr Kunc.
V jarních měsících má začít omezení dopravy kvůli bourání vytíženého mostu v Provazníkově. V současnosti stále slouží jako hlavní silniční průtah oblastí. Řidiči budou muset zamířit na mostní provizorium.
Nová páteřní trasa povede v délce 1,2 kilometru přes Tomkovo náměstí, Svitavu i nádraží. Spojí okolí Husovického tunelu a budoucího tubusu pod vinohradským sídlištěm, jehož ústí bude v Rokytově ulici.
Při stavbě vzniknou dvě mimoúrovňové křižovatky, šest mostů a šest protihlukových stěn o délce 2,3 kilometru. O náklady ve výši zhruba 2,4 miliardy korun se dělí Ředitelství silnic a dálnic s Brnem. Investice města je dohromady 175 milionů. Oba úseky staví dělníci společně jako jeden projekt.
Stavbaři mají budování obou částí okruhu dokončit za necelého dva a půl roku. Termín je červenec 2024. Cílem je odlehčit přetíženému středu Brna.