Advokátní kancelář Korbel, Tuháček & partneři posuzovali, zda zapracování projektu městské rychlodráhy nezpozdí rekonstrukci železničního uzlu Brno a neohrozí čerpání peněz od Evropské unie.

„Právníci našli cestu, jak doplnit projekt přestavby uzlu o městskou rychlodráhu bez toho, že by došlo k časovým průtahům v její přípravě či ohrožení evropské dotace. Nyní je společným úkolem státního investora, kraje i města, upravit projekt tak, aby dobře sloužil všem cestujícím z Brna i okolí,“ prohlásil náměstek brněnského primátora Martin Ander.

Projekt městské rychlodráhy počítá s tím, že moderní kolejová trať vedená tubusem nad novým bulvárem spojí nové nádraží se stávajícím a umožní tak regionálním vlakům využívat stávající budovu nádraží. Správa železniční dopravní cesty, která je investorem přestavby, nyní zpracovává technickou analýzu. Její výsledky by měly být známy ještě letos v létě.