Na některé trolejbusové spoje si lidé počkají dokonce půl hodiny z původních dvaceti minut. Dopravní podnik však odmítá, že by prodlevy mezi spoji prodlužoval, situaci přirovnává k prázdninovým jízdním řádům v předchozích letech.

Většinu tramvajových linek čeká prodloužení intervalu ze současných šesti až sedmi minut na osm minut ve všední dny. O víkendu se pak čekání zvýší z deseti minut na patnáct. „Letní jízdní řády jsou nastaveny obdobně, jako tomu bylo v předchozích letech. Intervaly se prodlužují, ale odpovídají aktuální poptávce cestujících v letních měsících. Na některých linkách budou nejspíš pouze o víkendech probíhat výluky související s opravami v daných lokalitách,“ řekla brněnská primátorka Markéta Vaňková.

Generální ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek.
Elektřina bude dražší, ale dostupná, plyn ne, říká ředitel Havránek o MHD v Brně

Současně dodala, že město ve spolupráci s dopravním podnikem stále dělá vše proto, aby cestujícím zajistili maximální komfort a cenovou dostupnost navzdory rychlému růstu energií. „V září se vrátíme k víkendovým jízdním řádům, které platily před prázdninami. Situace nevyplývá z pokynu objednatele, ale z organizace dopravy, ke které musíme přistoupit v následujících dvou měsících,“ argumentoval ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Spojů ubyde například na okružních linkách 44 a 84. Zatímco dosud jezdily autobusy ve všední dny každých deset minut, o prázdninách takto pojedou pouze ve špičce. Ostatní hodiny a o víkendech si na spoj lidé počkají čtvrt hodiny. Na linku 70 z Ořešína do Králova Pole nasednou lidé o víkendech každou půlhodinu, ve všední dny přibližně každých dvacet minut. Linkou 33 ze Šlapanic na brněnské hlavní nádraží se cestující v týdnu svezou každých osm nebo dvanáct minut, o víkendu vždy jednou za dvacet. Kompletní přehled prázdninových jízdních řádů pak Brňané najdou na webových stránkách dopravního podniku.