V souvislosti s letní bezpečností policisté upozorňují i na častý nešvar řidičů. Nevěnují se plně řízení, což je jedna z vyšetřovacích verzí tragické nehody z první červencové soboty na silnici mezi Veselím nad Moravou a Blatnicí pod Svatým Antonínkem na Hodonínsku.

Řidič dostal smyk, s autem přejel do protisměru, kde se srazil s jiným vozem. V něm po srážce zemřel jeden pasažér, tři lidé se těžce zranili. „Pokud lidé jedou na dovolenou, radíme trasu předem naplánovat, zjistit omezení, aby řidiče uzavírky nezaskočily a za jízdy nemuseli upravovat navigaci,“ poradil policejní mluvčí Petr Vala.

Prázdninová úmrtí na silnici

červenec až srpen 2016: 11 mrtvých na jihomoravských silnicích

červenec až srpen 2017: 18 mrtvých

červenec až srpen 2018: 17 mrtvých

červenec až srpen 2019:16 mrtvých

červenec 2020: 2 mrtví

Zdroj: Policie ČR

Vedra, střídání výrazně odlišných teplot v klimatizovaném vozu a mimo něj, časté objížďky. I tyto faktory v létě komplikují jízdu. „Zvlášť na delší cesty je nutné se připravit, být odpočatí, střídat se v řízení nebo pravidelně zastavovat kvůli odpočinku. Důležité je ve vedrech dodržovat pitný režim,“ doporučil krajský koordinátor Besipu Pavel Čížek.

Podle něj patří letos o prázdninách mezi riziková místa kromě dálnice D1 i objížďka kvůli opravě mostu na silnici I/52 u Pasohlávek na Brněnsku. „Zatěžují ji kamiony, v létě tam jezdí i cyklisté. Objížďky už nákladní vozy silně poničily, provizorní záplaty z asfaltu jsou také popraskané,“ zmínil.

Na nebezpečné místo s častými nehodami hlavně motorkářů upozornila redakci Rovnosti obyvatelka Svinošic na Blanensku. Nachází se na křižovatce u této obce mezi Lipůvkou a Šebrovem. „Chybí odbočovací pruh. Motorkáři tam jezdí rychle, je to rovný úsek. Smrtelné nehody jsou tam časté,“ sdělila žena, která si nepřála uvést své jméno, redakce ho ale zná.

Naposledy se tam zřejmě kvůli nesprávnému předjíždění střetl motocykl s autem minulé úterý. Motorkář vyvázl s těžkými zraněními.

Podle řidiče Pavla Malíka je důležité nepodceňovat ani krátké cesty. „Po pobytu ve venku řidiči sednou do vyhřátého auta a pak trvá, než se v něm sníží teplota,“ řekl.