Podle Jiřího Minaříka, který má jako systémový specialista řízení brněnského depa na starost desítky strojvedoucích a spojů, není přechod na zimní čas žádná věda. „V Brně zastaví a počká jen jeden noční vlak, Euronight 477 Metropol, který jede z Berlína do Budapeště. Přijede, hodinu počká a ve 3:15 odjíždí, aby dodržel jízdní řád," vypočítává Minařík.

O vlak se podle něj v Brně dobře postarají. „Zatímco vlak čeká, i nadále svítí a vytápí se, aby cestujícím nebyla zima. Samozřejmě ho také hlídáme," popisuje muž.

Na dráze pracuje od roku 1979 a vystřídal spoustu funkcí. „Začínal jsem jako mechanik, potom jsem dělal pomocníka strojvedoucího a také strojvedoucího, přešel jsem na strojmistra a nyní dělám systémového specialistu řízení," říká zkušený muž.

Vzpomíná na začátek devadesátých let, kdy občas byly s čekajícími vlaky problémy. „Přijížděly sem gangy Rumunů nebo Bulharů a někdy tropily hlouposti a snažily se do vlaku vlézt, ale to už je dávno. Teď se cestující nemusejí bát," usmívá se bývalý strojvedoucí.

Nyní vlaky hlídá policie a také ochranka. „Je to proto naprosto bezpečné, žádné problémy neočekávám," ujišťuje muž.

Změna času se dotkne jenom nočních spojů, regionálních vlaků se týkat nebude. „Všechny totiž vyjíždějí až po změně času," vysvětluje Minařík.

Složitější je podle něj situace, když se mění čas ze zimního na letní. „Vlaky potom musejí dohánět ztrátu, protože se kvůli změně zpozdí," směje se muž z Rousínova.

Kromě Brna budou vlaky hodinu stát také v Pardubicích, Bohumíně a Ostravě.