Vlak společnosti RegioJet přijíždí na druhé nástupiště ke třetí koleji. Takovéto hlášení by od prosince mohli cestující v Brně slyšet častěji než dosud. Společnost RegioJet už dříve avizovala, že chce provozovat více spojů na trati mezi Prahou a Brnem. Podle předběžných jízdních řádů Správy železniční dopravní cesty, má jezdit dvanáctkrát denně.

Mluvčí společnosti Aleš Ondrůj ale uvedl, že jde zatím jen o velmi předběžný návrh. „Nevíme, zda pro všechny spoje dostaneme přidělenou kapacitu na trati. Platí ale, že z Vídně i Bratislavy chceme jezdit čtyřikrát denně,“ uvedl Ondrůj.

Redaktoři Deníku Rovnost Michal Rapco a Alžběta Nečasová testovali vlaky na trati Praha - Brno. Od neděle totiž začala Českým drahám konkurovat firma RegioJet. V konečném známkování dopadla lépe než státní podnik.
Test Deníku Rovnost: Vlakem z Prahy do Brna? Souboj dopravců ovládl RegioJet

Kromě přidávání spojů plánuje žlutý dopravce i vlaky omezovat. „Od prosince s největší pravděpodobností nebudeme jezdit do Starého Města na Uherskohradišťsku,“ přiznal Ondrůj. Například Hodonín tak přijde o přímé vlakové spojení s Prahou. Definitivní rozhodnutí o jízdních řádech padne do konce listopadu.

České dráhy expanzi svého konkurenta nechtějí zatím komentovat. „Jízdní řád je teprve v přípravě. Na lince provozujeme kvalitní soupravy railjet a plánujeme také pořídit padesát nových vozů pro spoje do Budapešti,“ předestřela plány mluvčí drah Monika Bezuchová.

Vlak RegioJet. Ilustrační foto.
Spor o časy na trati: RegioJet neplatné jízdenky proplatí, České dráhy ne

Podle ekonoma Lukáše Kovandy ze společnosti Cyrrus si RegioJet pro svoji expanzi na trase a vstup na novou linku do Vídně vybral vhodný čas. „Cenová politika českých i rakouských drah dává prostor pro konkurenci. RegioJetu nahrává také dobrá kondice naší a rakouské ekonomiky. Kvůli kvalitním soupravám, které na trase České dráhy mají, ale musí dbát na nabízené služby,“ zhodnotil Kovanda.

V regionální železniční dopravě by se cestujících žádné změny jízdních řádů dotknout neměly. „Provedli jsme je už při mimořádné změně v dubnu. V současnosti se ovšem teprve vyjasňují různé plány výluk na příští rok, na které bychom mohli také reagovat. Je to ovšem ještě předčasné hodnotit. Jasněji bude v září,“ sdělil mluvčí krajského koordinátora integrované dopravy Kordis Květoslav Havlík.

Ilustrační foto.
Stožáry trolejového vedení se zazelenají. Obrostou je popínavé rostliny