Původně měli být dělníci před hlavním nádražím v Brně až do konce června. Veškeré práce jsou ale hotové už teď. „Od pondělí tam můžou všichni jezdit podle nového režimu a neodbočovat tam, kde dříve odbočovali. Nicméně řidiči ty dopravní značky úplně nedodržují," okomentoval situaci brněnský radní Petr Kratochvíl.

Z Nádražní ulice u Letma je nově pěší zóna a auta v tomto směru projíždět nesmějí. V opačném směru pak můžou řidiči jezdit z Nádražní pouze do Křenové, odbočení doleva je zakázáno. Nové dopravní značení však spousta řidičů ignoruje a novému režimu se nepřizpůsobila. „V úterý se uskutečnilo jednání s ředitelem strážníků, aby na to dohlíželi," vyjádřil se k porušování předpisů Kratochvíl.

Nový dopravní režim před brněnským hlavním nádražím někteří řidiči nedodržují. Video z první poloviny roku 2023. | Video: Deník/Magdaléna Blažková

Někteří Brňané jsou z nefunkčnosti nového režimu zklamaní. „Z něčeho, co se tvářilo jako pěší zóna, je normálně průjezdná cesta," poznamenal například Matěj Boček. Zábradlí mezi tramvajemi je podle něj možná také zbytečné. „Jinak mi to přijde docela dobré, určitě lepší než Mendlák," dodal.

Řidiči si zase stěžují na zbytečné komplikace a objíždění. „Když například z Křenové místo kolem nádraží pojedou auta po Masné, jak nějaký chytrolín nabádal, ujedou větší vzdálenost, budou neekologicky drnčet v už tak přecpaných křižovatkách a jalově se spotřebuje ještě více pohonných hmot," zamyslel se například Jan Fiala.

Rekonstrukce začala před brněnským hlavním nádražím prvního března. Město za ni zaplatilo jedenáct a půl milionu korun. Jejím cílem byl úbytek aut a zvýšení bezpečnosti chodců, odstranění některých překážek a na kritických místech oprava zničených povrchů.