„Bavili jsme se o přepravě kufrů, psů a kol. V linkách číslo sto a výše mohou lidé nově taková zavazadla přepravovat bezplatně, pokud cestující mají předplacenou jízdenku pro zóny 100 a 101," popsal náměstek brněnského primátora Richard Mrázek, který má oblast dopravy na starost.

Podle něj však na řadu přijde i zlevňování jízdného. „Slíbili jsme, že ceny snížíme v horizontu dvou let. Nejsem si jistý, zda to opravdu stihneme, ale určitě je to záležitost, kterou se chceme v tomto volebním období zabývat,"doplnil Mrázek.

Možnosti zlevňování už město řeší i se zástupci společnosti Kordis, která organizuje hromadnou dopravu v Jihomoravském kraji. „Musíme získat větší počet cestujících, aby zlevnění jízdného výrazně nezasáhlo rozpočet," řekl Mrázek.

Cestující chce lákat především na zkvalitnění služeb, které brněnská hromadná doprava nabízí. „Chystáme se například pořídit dvacet nových tramvají. Už také máme řadu moderních autobusů na CNG," upozornil náměstek.

O tom, že by se zlevňování jízdného chystalo, zatím nic neví brněnský dopravní podnik. „Nemáme od vedení města v tomto směru žádné pokyny. Čekáme, až nás vyzve, abychom se otázkou zlevnění předplacených jízdenek začali zabývat," řekla mluvčí dopravního podniku Linda Hailichová.

Před volbami voliče na levnější městskou hromadnou dopravu lákala především Strana zelených. „Počítáme s tím, že je to téma, které budeme prosazovat i dál. Letos bychom rádi projekt připravili, aby ke snížení cen mohlo v roce 2016 opravdu dojít," informoval náměstek primátora za zelené Martin Ander.

Domnívá se, že zlevnění jízdného by mělo cestující především motivovat k tomu, aby si pořídili předplatní kupony. „Lidem se musí vyplatit koupení jízdenky na delší časové období," vysvětlil Ander.

Ačkoli v minulosti politici mluvili o tom, že levnější cestování hromadnou dopravou budou mít pouze lidé, kteří mají trvalé bydliště v Brně, podle Andera zatím není jasné, koho se zlevnění bude týkat. „Nejsme definitivně rozhodnutí. Budeme se o tom ještě bavit," poznamenal Ander.

Lidé by levnější jízdné většinou přivítali. „Cestuji tramvají každý den několikrát, proto si kupuji měsíční jízdenku. Pokud bude levnější, budu jenom ráda. Každá ušetřená koruna se hodí. Budu ráda, pokud nová koalice zvládne změny prosadit co nejdřív," řekla například Markéta Konvičková.