Co považujete za výhody jízdy na kole do práce?

Vždycky, když v Brně jedu autem, jsem z toho úplně zoufalý. Člověk sedí za volantem, někam popojíždí, pořád všechno stojí, běží čas, nedejbože když je nutné parkovat. Oproti tomu na kole si prostě jede, má pohyb. Přijede do práce, už má vyplavené endorfiny a když dojíždí z větší dálky, za týden ujede desítky nebo i sto kilometrů. Fyzický pohyb naše tělo ocení. Člověk je potom zdravější a veselejší.

Kdo je Michal Šindelář
- Narodil se v roce 1985.
- Pochází z Břeclavi, do Brna se přestěhoval kvůli studiu v roce 2005.
- Na vysoké škole studoval sociologii, psychologii a politologii. 
- Nyní pracuje pro Nadaci Partnerství jako odborný konzultant pro šetrnou mobilitu. 
- Je předsedou spolku Brno na kole, který se zaměřuje na témata spojená s cyklodopravou.
- Ve volném čase opravuje kola, šije sukně a ledvinky, jezdí na kole mimo město či učí analýzu dat.

Je mezi lidmi oblíbená jízda na kole do práce?

Není mi jasné, jak je to možné, ale pocitově v Brně jezdí na kole čím dál víc lidí. Jakmile se oteplí, okolo sedmé nebo osmé ráno už je ve městě vidím. Lidé prostě z nějakého důvodu jezdí nehledě na vlastní bezpečnost. Může to mít i ten důvod, že lidé žijící v Brně pracují v kancelářském prostředí. Je tady hodně IT specialistů. Pravděpodobněji totiž bude jezdit na kole člověk sedící v kanceláři než člověk, který dře na stavbě.

Co byste lidem jezdícím do práce na kole poradil?

Nejlepší je poradit se s někým, kdo na kole jezdí a najít si příjemnou trasu. Je důležité najít si hezkou trasu ideálně mimo auty zatížené silnice. Potom může být užitečné vyzkoušet si cestu do práce na kole cvičně o víkendu, kdy doprava není tak hustá. Hodně lidí také využívá výzvu Do práce na kole, kdy během května osloví kolegy a soutěží mezi sebou na pracovišti.

Celý rozhovor si přečtěte v sobotním tištěném vydání Brněnského deníku Rovnost.