Současná podoba křižovatky vadí například Václavu Kašpárkovi. „Po Staré dálnici sice nejezdí v porovnání s jinými částmi Brna nějak moc aut. Jenže jezdí dost rychle. Přejíždět ji není příjemné. Auta mohou přijet ze čtyř pruhů různými rychlostmi," upozornil Brňan.

Podle starosty Žebětína Víta Berana se dokonce někteří řidiči snaží křižovatce vyhýbat. „Chodí za mnou rodiče, kteří se tudy, zvláště když vezou děti, bojí projet," podotkl Beran.

varianty přestavby křižovatky
- kruhový objezd - v místě křížení tří ulic vyroste okružní křižovatka, která dopravu zklidní
- zúžení Staré dálnice - ze čtyřpruhé silnice v úseku od přehrady až ke křižovatce vznikne dvoupruhá, která bude přehlednější a auta po ní pojednou pomaleji
- zúžení před křižovatkou - dopravu zpomalí až zúžení před křížením
- světelná signalizace - dopravu bude řídit semafor

Podle něho situaci komplikuje i to, že se v místě drží mlhy putující od Brněnské přerady. „Ve špičce je pak křižovatku skutečně problém přejet. Doprava přitom houstne, auta přibývají třeba ze sídliště Kamechy. Alespoň jednou za dva měsíce je na křižovatce nějaká nehoda. I když třeba menší," poznamenal starosta.

Nepříjemný je úsek také pro řidiče brněnského dopravního podniku. „Místo není ideální. Autobusy musejí křižovat čtyři pruhy," podotkla mluvčí podniku Linda Hailichová.

Problémy měl vyřešit kruhový objezd, který by křižovatku nahradil. Jenže i když jej žebětínská radnice prosazuje přes pět let, stále se ani nezačalo stavět.

Podle starosty Berana je ale stavba konečně v dohledu. „Objevilo se víc variant přestavby než jen kruhový objezd. V úvahu připadá také zúžení silnice. Kraj nyní vypracovává bezpečnostní audit různých řešení. Hotová mohou být zhruba za dva měsíce. Pak chci tlačit na Jihomoravský kraj, kterému silnice patří, aby neusnul a s křižovatkou něco udělal do dvou let," slíbil Beran.

Krajský radní Antonín Tesařík upozornil, že se kraj zatím neshoduje s brněnskou radnicí na nové podobě křižovatky. „Navrhujeme udělat ze silnice dvoupruh. Za den projede po Staré dálnici devět tisíc aut, na to dva pruhy stačí. Bude to také hospodárnější pro údržbu. Brno má ale názor jiný," upozornil Tesařík.

Podle vedoucího brněnského odboru dopravy Vladimíra Bielka zúžení dálnice na dva pruhy moc hospodárné není. „Kraj chce udělat na dálnici dva pruhy pomocí pevných svodidel. Jenže například při festivalu Ignis Brunensis používáme pruhy Staré dálnice od Bystrce až po křižovatku k parkování aut návštěvníků. Pevná svodidla bychom museli týden předem odmontovávat, pak je zase stavět. Stálo by to víc, než by kraj ušetřil," poznamenal vedoucí odboru.

Podotkl, že město dříve zmiňovaný kruhový objezd neodmítá, ale ani nepožaduje. „Klidně může být silnice zúžená, ale jen plnou čarou. Nebo se může zužovat až před křižovatkou," nastínil Bielko.

Dopravní podnik nemá mezi variantami jednu, kterou favorizuje. „Všechny, které pomohou zpomalení dopravy uvítáme," uvedla mluvčí Hailichová.

Radní Tesařík ujistil, že krajskou variantu nebude prosazovat za každou cenu. „Čekáme na bezpečnostní studii. Pak se dohodneme s Brnem. Hlavní je s křižovatkou něco dělat," zdůraznil.