Představitelé města nedávno projekt upravili. Urychlí tím jeho přípravu i vznik protipovodňových opatření. „Do roka chceme získat územní rozhodnutí, v roce 2023 stavební povolení. Pokud najdeme peníze v rozpočtu a dostaneme dotaci od Národní sportovní agentury, můžeme začít stavět v roce 2024,“ sdělil brněnský radní pro sport Jaroslav Suchý.

Nový stánek vyhlíží dráháři už roky. „Největší výhodou bude, že získáme oficiální velodrom, na kterém můžeme pořádat veškeré světové akce,“ řekl vedoucí trenér brněnské Dukly Svatopluk Buchta.

Doplnil, že komárovský velodrom bude zásadní i pro rozvoj cyklistické mládeže. „Bude znamenat její boom. Děti se na novém velodromu mohou vozit v zimě i v létě, po celý rok," řekl Buchta.

Dráhařům Dukly poslouží jako moderní zázemí, které jim zajistí možnost domácích tréninků na nejvyšší úrovni. Už nebudou muset jezdit trénovat do bulharského Plovdivu.

Šest set milionů korun

Kromě dráhových cyklistů stadion využijí i zástupci ostatních druhů cyklistiky. „Například BMX, kolové, krasojízdě a podobně. Sportoviště splní parametry a požadavky pro pořádání velkých světových akcí," ujistil mluvčí brněnského magistrátu Filip Poňuchálek.

Po úpravě projektu může odděleně vzniknout parkoviště u velodromu. „Jeho nově projektovaná část bude mít kapacitu zhruba 180 míst a poslouží hlavně veřejnosti," informoval Poňuchálek. Samostatně dělníci vybudují i ochranu proti velké vodě.

Náklady na vybudování samotného velodromu se podle Suchého momentálně pohybují okolo šesti set milionů korun. „Do této částky se nepočítá parkoviště a protipovodňová opatření," upozornil Suchý.

Odmítl zároveň, že je projekt upozaděný oproti multifunkční hale na brněnském výstavišti a atletické hale u bohunického kampusu. První chtějí zástupci města začít stavět na jaře příštího roku, u druhého už mají od loňského června stavební povolení. „Projekt velodromu vzniká pouze pomaleji. Má složité založení stavby kvůli protipovodňovým opatřením," vysvětlil Suchý.