„Na místě, kde bude křižovatka stát, teď provádíme sanaci. Bez ní bychom nemohli postavit ani základy budoucí stavby. V daném území totiž v minulosti bylo několik rybníčků, půda je stále podmáčená a těžké mosty neudrží,“ uvedl ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic Pavel Doležal.

Na přípravu svitavské radiály mají silničáři od ministerstva dopravy podle něj zhruba 250 milionů korun. „Ale to je stále málo,“ upozornil Doležal. Celá stavba má totiž stát zhruba miliardu korun.

Pokud se nepodaří včas získat peníze na Svitavskou radiálu a hlavně ji včas vystavět, musí se Brno připravit na velké problémy v dopravě. Mimoúrovňová křižovatka je totiž nutná k napojení Dobrovského tunelů na velký městský okruh. Bez ní bude stavba za půl druhé miliardy k ničemu. „Najít jiné řešení napojení než je Svitavská radiála bude velmi obtížné,“ potvrdil Doležal.

Ten přesto doufá, že se podaří křižovatku spolu s Dobrovského tunely dokončit a otevřít společně na konci příštího roku. „Máme ještě dost času získat peníze. Rozhodující okamžik pro nás bude polovina letošního roku. Doufám totiž, že přestože je už rozpočet schválený, bude se do té doby ještě měnit určení peněz,“ řekl Doležal.