Na současné podobě nádraží tamním nejvíc vadí, že není zastřešené. „Když prší, můžeme se schovat leda tak za rohem do podloubí. Pak musíme dohánět autobus a přebíhat přes rušnou ulici," postěžovala si třeba Pavlína Kupská, která do Ivančic denně dojíždí do práce.

Další problém je nedostatek prostoru mezi nástupišti. „Odpoledne, když je tu největší provoz, mají autobusy najíždějící z různých směrů problém se točit. Bývá tady blázinec," poznamenala Kupská.

Podle Jiřího Horského, ředitele společnosti Kordis, která organizuje hromadnou dopravu v Jihomoravském kraji, rekonstrukce tyto potíže vyřeší. „Zjednoduší se přestupování a doprava bude celkově plynulejší," ujistil.

O půlmilionové opravě rozhodli na březnovém zasedání radní města. Jak bude rekonstrukce vypadat, ale podle starosty Ivančic Milana Bučka není ještě úplně jisté. „Vedle nádraží chceme stavět dvě kruhové křižovatky a ty musí schválit krajská správa silnic. Až potom budeme znát podrobnosti. Rekonstrukce začne do tří let," uvedl Buček.

V Pohořelicích už část autobusového nádraží za osmnáct milionů opravili. „Od září je v provozu osm nových nástupišť, teď k nim stavíme čekárnu se záchody a parkovištěm," řekl starosta Josef Svoboda. S pracemi budou dělníci hotoví do konce května.

Některým cestujícím ale nová podoba nádraží moc nevyhovuje. „Lavičky jsou sice zastřešené, ale přístřešky před deštěm moc neochrání," prohlásila Elena Vašíčková z nedalekého Medlova.

Ačkoli se po rekonstrukci nezměnily jízdní řády, jednotlivé linky na sebe lépe navazují. „Před zářijovou opravou na sebe autobusy musely čekat, aby se vůbec dalo nastoupit. A to se podařilo zlepšit," uzavřel Horský.

KLÁRA ČÁPOVÁ