Tato linka je nově v provozu právě od 11. prosince. Z Brna jel přímý vlak poprvé opačným směrem hned druhý den ve ve tři čtvrtě na čtyři ráno. "Prvním večerním závazkovým spojem RJ 1028 a prvním ranním spojem RJ 1029 cestovaly bezmála dvě desítky cestujících," informovala Janoušek Kostřicová.

Velké zpoždění, kvůli sněhové kalamitě, která zavinila závadu na trakčním vedení na trati mezi Prahou a Brnem, nabral už nedělní spoj RegioJetu, který vyjel z pražského hlavního nádraží. "Z důvodu velkého zpoždění rakouská infrastruktura tomuto spoji neumožnila dojet na vídeňské letiště. RegioJet zajistil cestujícím náhradní autobusovou dopravu," konstatovala mluvčí RegioJetu. Tato souprava měla přijet na vídeňské letiště ve tři čtvrtě na devět večer a ve čtvrt na deset odvézt cestující z letiště právě do Brna.

Novou obousměrnou tramvaj Škoda 45T představil v úterý brněnský dopravní podnik. Cestující bude vozit k bohunickému kampusu.
Nové šaliny a trolejbusy pro Brno: šetření na Dracích, poskládají jen polovinu

Od 12. prosince do 19. února bude v závazku takzvané veřejné služby jezdit jeden ranní vlak do Vídně a večerní zpět do Brna každé pondělí, středu, pátek a neděli s výjimkou dvou svátečních dní, tedy 25. prosince a Nového roku. "V období od 20. února do 10. června příštího roku bude toto spojení fungovat denně. Souhrnně půjde v tomto zkušebním provozu o 299 samostatných jízd s celkovým dopravním výkonem 49 933 vlakových kilometrů,“ uvedla už dříve brněnská primátorka Markéta Vaňková.

Celkem město dopravci zaplatí devět a půl milionu korun, částku bude hradit v pravidelných dílčích měsíčních platbách odpovídajících očekávaným přepravním výkonům v jednotlivých měsících.