Například obyvatel Matyáš Ležatka byl k návrhu prodloužení trasy linky 3 až do smyčky Ečerova skeptický. „Na Rakovecké je pro trojku celá točna a mám obavu, že na Ečerovu by se to všechno nevešlo. Nejsem si ani jistý, že by to odlehčilo naplnění spojů. Když jezdím například kolem páté hodiny odpoledne, všechny linky jsou naplněné stejně, bývají dost narvané. Spousta lidí vždy vystupuje u zoo, někteří tam přesedají na autobusy a část jede dál," zamýšlel se. Má nyní důvod k radosti, nebo dopravní podnik smetl žádost ze stolu? Známe výsledek.

Bystrčtí nakonec uspěli alespoň částečně. Informoval o tom brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl. „Našli jsme kompromisní řešení. Vybrané spoje linky 3 mezi šestou a osmou hodinou ranní jsme prodloužili až na Ečerovu a některé mají výchozí zastávku už na Ečerově," řekl radní Kratochvíl.

Brněnské koupaliště Riviéra.
Nová bezplatná okružní autobusová linka v Brně sveze lidi ke koupališti Riviéra

Informaci o prodloužení vybraných spojů linky 3 až na Ečerovu potvrdila i mluvčí brněnského dopravního podniku Barbora Doležalová. „Prodloužení celé linky 3 není možné, a to z důvodu kapacity kolejí ve smyčce," vysvětlila Doležalová.

Bystrcký místostarosta Tomáš Jára Deníku sdělil, že o prodloužení žádali posledních šest let. „Fakt, že dopravní podnik prodloužil alespoň pár spojů, vnímám pozitivně. Přidali jsme i podněty od obyvatel. Samozřejmě bychom si přáli, aby těch spojů bylo více, ale naprosto chápu ekonomickou situaci provozu," reagoval Jára.

Co na to lidi?

Zároveň si je podle svých slov vědomý, že některým lidem se bude zdát navýšení nedostatečné. „Rozhodnutí souvisí především s penězi, s kapacitou smyčky na Ečerově a do budoucna je tam varianta prodloužení tramvajové trati až na Kamechy," je Jára seznámený s argumenty dopravního podniku.

S výstavbou nové tramvajové trati z Ečerovy na Kamechy dojde podle plánů mimo jiné k omezení provozu autobusové linky 52 a zrušení linky 54. Až do nové smyčky Kamechy pak pojede jak linka 1, tak linka 3.

Řidič tramvaje v Brně.
V brněnské MHD chybí přes padesát řidičů. Situaci může pomoci změna zákona

Představitelé Bystrce také žádali o navýšení počtu nasazovaných nízkopodlažních tramvajových souprav do jejich městské části. „Trápilo nás to na lince 1 i 3. V tomto nám vyhověli zcela," říkal Jára.

Podle něj se stávalo, že na zastávce stály dvě až tři matky s kočárky, které se už do daného spoje nevešly, protože byly prostory plně obsazeny kočárky či vozíky nastupujícími v předchozích zastávkách.

Revizoři v úterý okolo hlavního nádraží v Brně hojně kontrolovali cestující, pokuty však nerozdávali.
VIDEO: Velký zátah revizorů na šaliny v Brně. Upozorňovali na nové vyšší pokuty

Podle dopravního ředitele brněnského dopravního podniku Jana Seitla jsou v současné době všechny spoje na lince 1 zajišťovány vozem s nízkopodlažním vstupem nebo vstupy.

„Z pohledu podílu bezbariérově přístupných vozidel je v pracovních dnech na lince 3 zajišťováno šedesát procent spojů, o víkendech více jak pětaosmdesát procent spojů," vyčíslil Seitl v odpovědi místostarostovi Bystrce.

s přispěním Lucie Burianové