Jak se dostat rychle a pohodlně od plaveckého bazénu v brněnských Kohoutovic do středu města? Hromadnou dopravou těžko. Lidé, kteří z této městské části cestují za prací nebo na nákupy mají dvě možnosti. Volí buď takřka půlhodinovou cestu trolejbusem číslo 29, nebo o deset minut rychlejší spojení linkou 37. Jenže ta jede jen na Mendlovo náměstí a nutí cestující přestupovat na další spoje. Hlavně lidé z Kohoutovic chtějí špatnou dostupnost svého sídliště změnit.

„Nejde ani tolik o návštěvníky akvaparku. To jsou všechno sportovci. Horší to máme my, kteří tady bydlíme. Mám malé dítě a při cestě do města není přestupování s kočárkem zrovna zábava,“ postěžovala si Radana Marečková. Dodala, že přestupy určitě vadí i jejím sousedům. „Jsou to starší lidé a každý krok do schodů v trolejbuse je bolí,“ upozornila Marečková.

Lidé z Kohoutovic se už také obrátili na starostu městské části Jiřího Zorníka, aby problém řešil. „Na radnici se nám nahromadily námitky lidí, kteří požadují, aby linka 37 jezdila až na Komenského náměstí. Usnadní to cestování. Dříve tam trolejbus zajížděl a my si toho vážili,“ řekl Zorník. Dodal, že městská část bude po dopravním podniku požadovat nápravu i na základě výsledků ankety mezi občany Kohoutovic. „Její výsledky dostaneme zhruba za tři týdny,“ řekl Zorník.

Podle mluvčí dopravního podniku Hany Pohanové ale moc nadějí na úspěch Kohoutovice nemají. „Zatím jsme nedostali oficiální žádost o prodloužení sedmatřicítky. Není ani pravděpodobné, z Mendlova náměstí jezdí na Komenského spojů dost,“ upozornila Pohanová.

Podobný problém jako Kohoutovičtí řeší i lidé v Řečkovicích. Žádají o to, aby autobusová linka 42 na trati mezi královopolským nádražím a hypermarketem Globus pravidelně zajížděla i do zastávky Řečkovice-hřbitov. Zatím tam zajíždí jenom v ranní a odpolední špičce. „Lidé z okolí se na nás obrátili a my s nimi souhlasíme. V okolí totiž bydlí především starší lidé a chodit dál pěšky s nákupem je vyčerpává,“ uvedl řečkovický starosta Filipi.

Dodal, že o požadavku bude dopravní podnik jednat pravděpodobně na podzim. Nejdříve příští rok jej pak může splnit.

Ani Řečkovickým ovšem nepřináší dobrou zprávu mluvčí dopravního podniku Pohanová. „Podle nás není žádný důvod posilování spojů k řečkovickému hřbitovu. Chápeme požadavky městských částí, ale musíme také reálně zhodnotit jejich potřebnost,“ řekla Pohanová.

Šetření na nevyužívaných linkách se dopravnímu podniku zatím vyplácí. Potvrdily to první předběžně výsledky analýzy změn v dopravě z přelomu roku, jež přinesly právě škrty některých spojů a zkracování tratí některých linek. „Z převážné většiny byly změny založené na předchozích výzkumech a potvrdily je. To znamená, že se dotkly nevytížených spojů a omezení lidi výrazně nepostihlo,“ uvedl šéf brněnského odboru dopravy Vladimír Bielko.