Zastávka chátrá už dvacet let a je nepoužívaná. Radnice proto památku v loňském roce od Dopravního podniku města Brna za padesát tisíc korun odkoupila a rozhodla se ji opravit. „Vadí mi, že se oprava stále odkládá. Zastávka vypadá hrozně, rozpadá se a kromě bezdomovců ji nikdo nepoužívá," vyjádřil se k chátrající památce student Tomáš Průdek.

S návrhem proměnit historickou čekárnu na atraktivní kavárnu Tram Café a přilákat tak čekající, přišli v roce 2011 architekti ateliéru RAW Tomáš Rusín a Ivan Wahla. Nápad pro oživení chátrající památky se Brňanům líbil a proti kavárně se nevyjádřil ani Památkový ústav.

Autoři projektu ovšem nepočítali se špatným stavem podzemních toalet, které jsou postaveny hluboko pod úrovní kanalizace. „Zažádali jsme o vyjádření hygieny, která prohlásila, že nejen podzemní toalety, ale i samotná zastávka jsou v naprosto dezolátním stavu. Beton můžeme prakticky rozebrat rukou," vysvětlil Tomáš Rusín.

Znovu zprovoznit toalety proto není možné. Problematická však bude i oprava zastávky. Radnice městské části se proto rozhodla do rekonstrukce památky pustit co nejdřív. Projektanta oprav bude vybírat na příští radě. „Zastávka je historická stavba, takže ji nesmíme zbourat ani jinak zásadně přestavovat. Důležité proto bude zpevnit celou betonovou konstrukci a zpravit ulomené či jinak poškozené části tak, abychom zachovali vzhled a detaily památky," upřesnil starosta Landa.

„Těším se, až zastávku opraví. Podlaha zvlášť v zimě hrozně klouže, ale nebezpečný je i strop zastávky," řekla Brňanka Jitka Tichovská.

Kdy přesně se s opravami začne a jak budou nákladné, potom záleží na dokumentaci a domluvě s památkáři.

MONIKA ROZSYPALOVÁ