VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Prožít Brno, Zažít Brno. Slogan města dostal grafickou podobu

Brno - Prožít Brno, Zažít Brno, Užít Brno, Využít Brno. Takové jsou varianty sloganu Žít Brno, který má městu usnadnit propagaci. Heslo, které před nedávnem vyvolalo mezi Brňany bouřlivou diskuzi, nyní dostává grafickou podobu.

12.12.2010 16
SDÍLEJ:

KONTROVERZNÍ SLOGAN. Autorka brněnského loga Věra Marešová představila návrhy na grafickou podobu sloganu Žít Brno. O navržených variantách se nyní bude diskutovat. Marešová městu navrhla i podobu sloganu pro cizince.Foto: Návrhy: Kancelář strategie města Brna

Jeho pestrobarevné varianty představila tento týden Věra Marešová, která je zároveň autorkou červenobílého brněnského loga. „O navržených podobách se nyní bude ještě diskutovat, nic zatím není uzavřené,“ zdůraznila Marešová.

Městu například nedoporučuje, aby používalo variantu sloganu spojenou s logem Brna. „Pro lepší srozumitelnost je lepší slogan a logo nekombinovat,“ myslí si Marešová.

Sloganem se chce Brno vrýt do paměti turistům, podnikatelům či například investorům. „Město totiž potřebuje vytvořit srozumitelný obraz, který bude vyjadřovat jeho charakteristiku,“ vysvětlil již dříve mluvčí brněnského magistrátu Pavel Žára. Žít Brno podle vedení města znamená nechat se unést atmosférou brněnských ulic a prožít to jedinečné, co nabízí.

Magistrát však nehodlá slogan používat za každou cenu a za všech situací. „V některých případech totiž může působit účelově, nevhodně či komicky,“ upozorňuje manuál, který kvůli sloganu zpracovala Kancelář strategie města.

Za šest set tisíc

Slogan pro město za šest set tisíc korun vytvořila slovenská firma Consulting Corporate Group. Jeho přijetí mezi odborníky i obyčejnými lidmi však bylo rozporuplné, stejně jako jeho nová grafická podoba. „Slogan město nijak necharakterizuje, není zvukomalebný ani vtipný. Hravost mu dodávají pouze předpony,“ myslí si například ředitel Domu umění města Brna Rostislav Koryčánek. Grafické ztvárnění však podle něj heslu pomohlo. „Dodává mu na zajímavosti,“ ocenil Koryčánek.

Grafické zpracování je povedené i podle Václava Houfa, který vede Ateliér grafického designu na Vysokém učení technickém v Brně. „Podoba sloganu navazuje na podobu města a je skvělé, že obě věci zpracovala stejná autorka. Očekával bych však námitky, že slogan vypadá podobně jako logo Prahy, které si pohrává s variantami názvu města v různých jazycích,“ upozornil Houf.

Toho si všiml také Brňan Jan Boček. „Autorka se zřejmě inspirovala logem Prahy, ale vytvořila cosi bez stopy elegance. Spojením s dosavadním, příjemně čistým logem Brna, vzniká naprosto nepochopitelná blbost, ke které se nabízí parodie jako Zneužít či Přežít Brno,“ zlobí se Boček.

Mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura zase upozorňuje na chyby sloganu. „Je vidět, že slovní hříčka vznikla nejprve v češtině a teprve poté se překládala do dalších jazyků. Už v anglické variantě může znít kostrbatě a v dalších jazycích třeba vůbec nebude fungovat. Do České republiky přitom míří především lidé z německy mluvících zemí či Asie, na které slogan vůbec nemyslí,“ kritizuje Okamura.

Nemá co nabídnout

Chybou je podle něj i to, že propagační slogan vzniká v době, kdy město turistům nabízí málo zajímavostí. „Vymýšlet nejprve slogan a pak konkrétní lákadla je nesmysl, musí se to dělat naopak. Jinak jsou to vyhozené peníze, i když je slogan graficky pěkný,“ soudí odborník na cestovní ruch.

Ještě kritičtější je Martin Charvát z reklamní agentury Konektor, která se na slogany specializuje. „Nová identita je zmatená. Heslo Žít Brno je klišé, kterému trochu pomáhá jen hravost, s jakou se s ním pracuje. Navíc je otázka, zda je Brno opravdu městem, které si můžete užít a zažít, nebo je to jen něčí zbožné přání. Žít Brno je podle mě myšlenkový konstrukt, se kterým se těžko někdo opravdu sžije,“ zhodnotil Charvát.

Autor: Zuzana Taušová

12.12.2010 VSTUP DO DISKUSE 16
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Na Brněnsku chybí dětští lékaři. Odrazují je e-recepty a pospíchají do důchodu

Ředitel Českého rozhlasu Brno Jaromír Ostrý.
AKTUALIZOVÁNO
1

Pro posluchače jsme jako hodinky, vypráví ředitel Českého rozhlasu Brno Ostrý

Debata politických rivalů táhne. Kapacitu sálu zaplnily rezervace

Brno - Téměř dvě stovky lidí plánují sledovat v úterý od pěti hodin odpoledne naživo debatu představitelů dvou znepřátelených brněnských politických hnutí Žít Brno a Slušní lidé. Zájemci už minulý týden rezervacemi naplnili kapacitu sálu Dělnického domu, kde se debata odehraje.

Pro milion pacientů otevřou před nemocnicí nové obchody. Bez smažených jídel

Brno – Italské panini, čerstvé saláty i ovocné džusy. Nabídku zboží v bohunické nemocnici od prosince rozšíří další prodejci před budovou nemocnice.

Hromadné nehody a dlouhé kolony. Řidiče potrápily namrzlé silnice

Jižní Morava - Drobné srážky, pomačkané plechy, ale i hromadné nehody komplikující hustou pondělní ranní dopravu. Auta se srazila v Brně v Hradecké ulici ve směru od města na Svitavy i ve směru do centra. U Černé Hory na Blanensku se srazila čtyři osobní a jedno nákladní auto. Policisté tak musí odklánět dopravu na Blansko, ve směru od Brna začíná objížďka už u Lipůvky. Řidiči tam proto musí počítat s dlouhými kolonami.

Otevře největší retro muzeum v republice. Sběratelem se stal při zařizování bytu

Brno - Přes deset tisíc předmětů z padesátých až osmdesátých let si lidé prohlédnou od dubna příštího roku v brněnském obchodním centru Futurum. Jedenatřicetiletý Radim Blaško tam chce otevřít jedno z největších retro muzeí tohoto druhu v České republice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT