Studii vypracuje projekční ateliér Jiřího Matuly. „Bude hotová do konce letošního června. Má za úkol hlavně zjistit způsoby koordinace rekonstrukce inženýrských sítí, která je nezbytná, a povrchu ulice,“ řekl náměstek brněnského primátora Martin Ander.

Nejdůležitější věcí, o kterou při rekonstrukci Veveří půjde, bude zlepšení systému tramvajové trati. Ulicí totiž jezdí čtyři vytížené tramvajové linky, které mají v budoucnu mít oddělené pásy. „Je totiž potřeba oddělit tramvaje od osobních aut, aby nedocházelo jako dosud k jejich zbytečnému zdržování. Studie se bude zabývat také možnostmi umístění cyklopruhů nebo obnovou zeleně v ulici. Opravovat se ulice potom bude ve dvou etapách, jako první přijde na řadu severní část Veveří,“ doplnil Ander.

Rozsáhlé opravy si vynutí výluky městské hromadné dopravy, podobně jako při rekonstrukci Husovy a Pekařské ulice. Po Veveří totiž jezdí linky 12,13, 3 a 11. „Zatím je to hrozně vzdálené, takže samozřejmě nemůžu říct, jak výrazně to dopravu zasáhne a kudy povedou výlukové trasy. Myslím si však, že jsme se dokázali vyrovnat s mnohem hůře organizovatelnými opravami a výlukami, jako byla třeba rekonstrukce Husovy ulice. Takže jsem přesvědčená, že si s tím dokážeme docela dobře poradit,“ uvedla mluvčí brněnského dopravního podniku Hana Pohanová.

Důležitost Veveří ukázala nedávná havárie v Minské ulici, která na Veveří navazuje. Způsobila totiž dopravní kolaps a zkomplikovala dopravu desetitisícům lidí.

Veveří lemuje několik vysokoškolských fakult, kam denně míří tisíce studentů, i mnoho obchodů a restaurací. Jejich majitelé mají z rekonstrukce strach. „Vůbec se na to netěším. Kromě restaurace ve Veveří máme totiž ještě jednu hned za rohem, ve Smetanově ulici. A ta se opravovala před několika lety, takže přesně vím, jak to bude vypadat, bude omezený provoz a lidé přestanou chodit. Bude to mít na všechny podnikatele velký dopad. Jenže my s tím nemůžeme dělat vůbec nic,“ povzdychla si majitelka restaurace Čtyři růže Lenka Komínková.

Starosti má i studentka Filosofické fakulty Masarykovy univerzity Radka Vítková. „Rekonstrukci si ulice určitě zaslouží. Jen mě trochu děsí ty komplikace a výluky, co nastanou,“ bojí se Vítková.