Obě Maria vezla cestující na lince číslo 30, která vede z Bystrce do Králova Pole právě přes vozovnu Komín. „Dohromady musí vozy najezdit dvacet tisíc kilometrů s cestujícími," podotkla Doležalová.

Zdroj: se souhlasem DMPB

První dva trolejbusy Mario už předtím musely odjezdit bez cestujících dohromady deset tisíc kilometrů. Polovinu bez zátěže. „Jako zátěž jsme využívali stará železa a také velké nádoby s vodou," přiblížila tehdy Doležalová.

Trolejbus Mario je unikátní tím, že si jej smontoval Dopravní podnik města Brna.
Zdržení nasazení nových trolejbusů v Brně. Skládačka Mario čeká na osvědčení

Brněnský dopravce je ve skládání trolejbusů výjimečný, navazuje tím na zkušenosti se skládáním tramvají Drak. Generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek Deníku nedávno řekl, že věří, že v dílnách do konce roku smontují pět Marií.

„Původně jsme jich měli letos naplánovaných deset. Zdá se však, že tolik nakonec neuděláme. Další důvod je, že jsme trochu posílili nákup parciálních trolejbusů z důvodu náhrady za elektrickou trakci," zmínil generální ředitel.

Trolejbus Mario už zkušebně jezdí brněnskými ulicemi. Je unikátní tím, že si jej smontoval Dopravní podnik města Brna.
Skládačka Mario v ulicích Brna: trolejbus musí zkušebně najet 10 tisíc kilometrů

Brněnský dopravce může podle smlouvy sestrojit až čtyřicet trolejbusů Sor TNS 12. Zaplatí 7,4 milionu korun za kus. Ušetří až sto milionů korun.